Förtydligande kring bloggtävlingen

2010-11-20 | 19:22:10


Jag har fått många frågor om bloggtävlingen, vad som är tillåtet och inte. Jag tycker inte att reglerna är så svåra att förstå, men eftersom det är så många som frågar så får jag väl helt enkelt vara lite tydligare... :p Väldigt slarviga och icke-ansträngade exempelbilder har jag gjort till er, men jag hoppas att ni i alla fall förstår principen!



Jag förstår hur du menar men tyvärr är inte ihopklippta serier eller flera-i-en-bilder tillåtna. Det blir för mycket jobb i Photoshop, eller hur man ska säga.

 
Kollage, klipp-och-klistra-bilder, ditskrivna texter och symboler (t.ex. hästens namn eller hjärtan) är för mycket Photoshop för att godkännas. Likaså att ändra färgerna i bilden till något onaturligt.






Absolut! Tanken är att det ska vara originalbilden så mycket som möjligt, alltså bara EN bild utan en massa påklistrade saker och liknande. DOCK kan jag ju aldrig veta om er originalbild egentligen är 3 cm kortare på ena sidan eller lite mörkare, eller hur? Därför är sånt där småpill godkänt, så länge bilden fortfarande ser naturlig ut.





Haha, det var en annorlunda fråga! Alla priser (hästsak med Libresse-tryck på + GHS-biljetter) blir skickade till dem som vann det, men vad du gör med dina biljetter sen är upp till dig... :) Du kan ge bort dem till någon annan om du skulle vilja.



Menar främst husadress men bloggadress är också trevligt att få med om ni har någon... ;)


En bra regel att tänka på innan ni skickar in bilden är väl "Ser min bild ut att kunna komma direkt från kameran?". Jag hoppas att ni fått svar på dem flesta av era funderingar nu, annars är det bara till att fråga igen! Var inte rädda för att skicka in oavsett, jag kommer inte att bitas eller skälla på er... ;p Ni har någon vecka kvar på er!

Postat av: jossan :)

sv; kanon, bara att skicka bilden till mig och skriva vad du och hästen heter (om du har med en häst) :)

2010-11-20 @ 20:59:13
URL: http://josefineelovsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

Var med och tävla i min blogg! ;D http://ponyhopparn.blogg.se/?tmp=20235736

2010-11-21 @ 00:03:16
URL: http://ponyhopparn.blogg.se/
Postat av: Sofia

jag har en sista fråga :D

är det okej att skicka flera bidrag? :)

2010-11-22 @ 09:10:22
URL: http://kumpumaki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0