Min och Tages dressyrutveckling 2010

2010-11-27 | 19:06:11


Woho, jag har lyckats klura fram något så när bra statistik över hur min och Tages utveckling på dressyrbanorna har sett ut över 2010! Vi har startat 6 dressyrtävlingar totalt, varav 1 var slutet på 2009 och resten utspridda över 2010. Dem flesta gångerna 2 klasser/tävling. Jag blev inte intresserad av dressyr förrän juni-juli då vi började träna mer seriöst och jag verkligen började lyssna på tränaren, innan dess kan man mest säga att jag bara cyklade runt...


Startade bara LB på ÖSRK, därför linjen åkte ner på noll!



Jag tycker att vi har haft ganska jämna resultat hela tiden, vissa gånger har jag tyckt att vi förtjänat mer och vissa kanske jag inte förstår varför vi fick så "mycket" -Allt beror ju på hur hård domaren är och vilken typ av häst som hon föredrar. Sen har det även varit så att det gått bättre och bättre på träningarna hemma, men felen har smygit sig tillbaks på tävling p.g.a. nervösitet eller liknande.
LB är klassen med mest ojämnheter. Nästan 58% på Trunnerup förstår jag verkligen inte om man jämför den uppvisningen med det senaste KM -Där vi bara fick 51% på en hundra gånger bättre runda! Men som sagt, kanske har varit så att domaren på Trunnerup gillade Tage väldigt mycket och var lite extra generös medans domaren på KM var jättehård (vilket jag har fått höra i efterhand att hon är)? Det är rundorna från den sista tävlingen som jag vill minnas i alla fall, kändes verkligen bra och som om vi har utvecklats.


Sammanlagt för alla starter så har vi fått flest 5:or på våra utförda rörelser. Dock blev det fler och fler 6:or (och även enstaka 7:or) under hösten.

Oftast återkommande kommentar, POSITIV: Snygg/flott/trevlig häst av god modell med bra gångarter
Oftast återkommande kommentar, NEGATIV: Hög/spänd nacke, jobba i lägre form

För hoppningen har jag tyvärr ingen statistik, har inte orkat sitta och leta upp varje start för hand. Tror inte att dem alla sammanförs på samma sida eftersom det bara är lokalt? Dock kommer jag ihåg att vi fick 88 stilpoäng på KM-hoppningen 2009 och 92 poäng detta året, och vi hade riktigt bra flyt genom hela banan (förutom att han fick för sig att vägra ut sig på näst sista hindret) jämfört med förra året!

Jag tycker att vi har blivit mycket bättre tillsammans jämfört med 2009, särskilt efter sommaren då vi började med dressyr. Plötsligt fungerar även hoppningen bara för det! Jag ser framemot att få fortsätta jobba med Tage över vintern mot 2011, tror bara att det kan bli bättre.

Vinterns träningsschema blir snart publicerat!

Postat av: Camilla

Vilken kul grej du har fixat:D Jättekul att se! Får jag låna din idé och göra samma sak på min sida? Självklart får du länkning hit.



Du nämnde nått om att du hittat resultaten på samma sida, vilken då?

2010-11-27 @ 21:24:32
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Camilla- Sadel till salu

Sv: Va snällt! :D



Haha, då fattade jag nog fel, lite trött nu efter jobbet.

2010-11-27 @ 21:35:09
URL: http://hastskotare.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0