Mycket att tänka på

2010-05-29 | 12:05:25


Känner bara för att skriva av mig lite om imorgon, känner mig ganska "bubblig" -Nervös inför traven men annars ganska förväntasfull.

 Tror att galoppen och skritten kan samla ihop ganska mycket poäng, när jag tränade på programmet igår så var han faktiskt riktigt fin i dessa gångarter! Gjorde precis vad han skulle och han ÄLSKADE alla delar där det var ökningar på, särskilt galoppen!... :p Jag tror att vi kan få ganska bra poäng för dem eftersom det var ganska markant skillnad på arbetsgaloppen och ökningen, men han var väldigt lätt att korta ner och sakta av precis när han skulle -Det gillar väl domarna?
 Det enda som jag är orolig för förutom min nedsittning i traven, är att han kan bli ganska spänd för dressyrstaketet och om folket på läktaren väsnas. Inte så att han bränner iväg, men han försöker trycka sig inåt och då måste jag försöka hålla honom kvar på spåret -Så blir det bara en "dragkamp" där vi inte koncentrerar oss på något annat. Men jag hoppas att han har "växt" ifrån det nu, han brukar bli väldigt positiv och avslappnad när han har fått arbeta ordentligt så vi beräknar att jag ska rida fram 1 timme innan start.
 Kajsa ska kanske fota oss på framridningen! Visserligen lovade jag att jag i så fall skulle fota henne på ponnydressyren idag men jag orkade verkligen inte åka till klubben halv 7 med mamma och Julia... Jag hoppas att Kajsa är snäll och fotar ändå, hon kan få en fotografering av mig i sommar istället... :p
 Jag ska ju använda min hoppsadel imorgon, och eftersom jag inte är van vid långa dressyrläder så har jag bara längt dem med 1 hål -Så det kommer nog inte att se så jättedressyrigt ut. Däremot EFTER tävlingen ska jag börja vänja mig att variera längden på stigläderna beroende på vad jag rider, HÄR finns ett inlägg om det!
 Jag ska även börja träna nedsittning, helst några minuter varje dag.
 Mitt mål med imorgon är att få 58%, vilket är godkänt. I höstas när vi tävlade dressyr första gången fick vi 54 eller 56% och då red jag honom verkligen urkasst -Slarviga vägar och han var jättespänd och gick som en giraff. Det har hänt mycket sedan dess så förhoppningsvis kan jag uppnå målet! Traven tror jag som sagt inte att vi får några strålande poäng för, men det jag tror att vi kan samla lite extra på är:
- Om jag sträcker på mig och ser glad ut
- Om Tage arbetar avslappnat i galoppen och skritten
- Om vi rider nogranna vägar
- Galoppökningarna

PUH, där har ni allt som rör sig i mitt huvud just nu! Ganska mycket bara p.g.a. en dressyrtävling... :)

Postat av: jenny

hoppas att det går bra! :)

2010-05-29 @ 13:29:12
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - ny tävling i bloggen!

Lycka till! Dock så är det 60% som är gränsen för godkänt

2010-05-29 @ 15:21:43
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Anna

Lååååånga ben, blicken fram, magen fram, handen buren så fixar sej det andra av sej själv. Det är en bra häst du har och tidigare filmer visar noggrana vägar och det gillas :)



LYCKA TILL!!

2010-05-29 @ 16:01:46
Postat av: Jennifer

Tänk på att rida noggranna vägar, det tjänar man mycket på. I allafall i LC programmen :) Lycka till!

Jag skulle också vilja starta någon dressyrtävling någon gång faktiskt :D Fast min häst går inte särskilt snyggt, så jag tror det är kört för oss xD

2010-05-29 @ 17:18:50
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/hastarna
Postat av: anni

lycka till! :)

avsaktning precis vid bokstaven gillas av domarna! :) o noga hörnpasseringar o ridvägar ;)

2010-05-30 @ 00:30:52
URL: http://anniakleja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0