Idag är jag en dressyrnörd!

2010-05-26 | 10:35:32


OHOHOH, ledig från skolan idag! Underbart väder också! Är det min turdag idag? :p

Funderar på om jag ska gå ut och mysa lite med Tage, kanske skritta ut en runda eller något? Vi ska nämligen på dressyrträning på klubben ikväll och då vill jag att han ska vara mjuk och visa sig så fin som han varit de senaste gångerna.
Haha, det roligaste med att träna för t.ex. Kattiz, som vi tränat för hela livet, är att visa upp vilket bra jobb man gjort hemma utan dem... x) Jag har alltid varit en sån som gillar att göra saker själv i hemlighet bara för att kunna ta åt mig hela äran när man ser får beröm för det man gjort... Det är det som är charmen tycker jag!... :p Fast självklart är det kul att man kan bolla idéer och få råd av någon annan när man kört fast helt, särskilt om råden uträttar underverk! Kattiz har hjälpt mig mycket med ridningen på Tage.

SHIT, kom precis på att jag ska ha dressyrsadeln idag! Har en känsla av att jag kommer ha 0 balans och studsa rundor som en boll... xp Min dressyrsadel är av en ganska gammal modell så där finns inga som helst stöd för skänklarna och sittytan är ganska flat. Visserligen bra i längden eftersom man verkligen lär sig att sitta själv, men om man inte rider regelbundet i den så är det skitsvårt! Får göra det bästa av situationen, sadelklister kanske?... ;)

Postat av: E. Bengtsson

Va du på Pay ´n Jump igår kväll? Hur gick det?

2010-05-26 @ 12:15:54
URL: http://likeajoke.blogg.se/
Postat av: Anonym

kanske bättre att köpa en ny dressyrsadel? Försök ha dressyrsadeln ett par gånger i veckan så vänjer du dig snart :)

2010-05-26 @ 12:19:47
Postat av: Anonym

Rid i din vanliga! Det står väl ingenstans att du måste ha en dressyrsadel?

2010-05-26 @ 12:45:40
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Anonym1: Ja, vi funderar på att göra det... :) Ska intensivvänja mig vid den fram tills tävlingen på söndag, har inget annat val... :P



Anonym2: Det har jag också funderat på, man får ju lov att tävla i allroundsadel (tror jag) så då borde man få göra det i hoppsadel också!... Men mamma tycker tvunget att jag ska ha dressyrsadeln, vi får väl se hur det går/känns idag... :P

2010-05-26 @ 14:58:21
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anni

Min gamla tränare hade handbollsklister i sadeln på tävling! ;) haha

man får ha hoppsadel på dressyrtävling, jag har haft det i år! enl. TR ska man ha sadel av engelsk typ, dvs vanlig hopp, allround eller dressyrsadel =)

2010-05-26 @ 19:51:30
URL: http://anniakleja.blogg.se/
Postat av: nicole

Rid i din vanliga sadel! eller den du är van vid. Kristian Von Krusentjierna(stavning?) har tävlat höga klasser i dressyr internationellt. Han har sagt att är man hoppryttare ska man rida i sin hoppsadel (eftersom man är van) istället ska man bara länga stigläderna. Annars fokuserar man för mycket på sadeln istället för ridning. :)

2010-05-27 @ 15:49:02
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/
Postat av: Anni

SV: haha ingen aning faktiskt, men känns ju som lädret inte borde må så bra av det! :p

härligthärligt! ;)

2010-05-27 @ 21:22:59
URL: http://anniakleja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0