Tack!

2010-05-23 | 19:02:17


Tack så mycket för all fin respons jag fick på inlägget imorse, känns redan som att jag fått lite grepp om bloggen igen. Det var verkligen till stor hjälp att ni skrev lite olika förslag på saker och ting! Ska sätta mig och spåna så att bloggen förhoppningsvis kan komma till sin rätta igen.

Fick två kommentarer som jag bara känner för att svara på i ett inlägg, det är säkert fler av er som undrar samma saker (jag har förkortat dem något):

Malin om Det som tynger mitt hjärta mest...:
Läser man ett inlägg är det jättebra och välskrivet och man vet precis vad du vill satsa på och hur du ska rida och vilka mål du har, nästa dag så har du helt bytt "tänk" verkar det som och skriver NU ska jag rida såhär och såhär för då blir tage si och så och det är tvärtemot vad du tidigare skrev.

E. Bengtsson om Det som tynger mitt hjärta mest...:
Tror det kan vara för att du hela tiden flyttar på det du redan bestämt. Skjuter upp dina mål istället för att kämpa. Skriv dina mål, din planering på ett snyggt, nogranns, tydligt med framför allt på ett målinriktat sätt och ett sätt som är möjligt för dig - realistiskt! :)
Men som sagt, jag tror att du mister läsare dels för att våren kommer, men också för att du skjuter på det du redan bestämt.

SVAR:
Jag vet att jag skriver att jag rider si ena dagen, och så ena dagen. Förstår att det kan vara förvirrande för er som läser (ibland är det även det för mig som rider) men saken är den att ingen dag är den andra lik med Tage! Ena dagen kan han behöva en viss sorts ridtil, och nästa måste man göra precis tvärtom.

Som jag sagt tidigare så är han en ganska komplicerad häst och det blir mycket variation beroende på hans dagsform/humör. Beroende på detta så har jag haft ganska svårt med att hålla målen och planeringen, han kan kännas helt underbar en vecka och det känns som att en 120-tävling inte ligger så långt bort. Nästa vecka kan det kännas som att man är tillbaks på ruta 1 och är nybörjare igen.

Visst kan jag erkänna att jag är lite rädd för att ta tag i saker, t.ex. skjuter jag hellre på målen än att prova och misslyckas. MEN, jag tycker inte att det gör något sålänge vi är på dem här höjderna, för då finns det inget som man kan kvala till eller känna sig pressad för utan det handlar om att få en bra känsla och ha kul. Jag känner inte att jag har fått den kontroll på Tage som jag vill ha än och därför är det dumdristigt om jag skulle stressa upp i 120 bara för att ni läsare vill ha något spännande att följa upp till. Hästar är oförutsägbara, och nu har det ju dykt upp en massa nytt jobb med Tage som jag fått ta tag i men jag väljer hellre en hållbar häst som tar lite längre tid att få upp i klasserna än att starta högt direkt och sen kanske allt bara blir fel... Men jag kan ju säga som så att målen ser lite annorlunda ut mot vad dem gjorde i början på året, så jag kan absolut lägga upp något nytt så att ni inte känner att jag slingrar mig undan!... :)

Nu kan jag med säkerhet säga att jag börjar hitta något ridmässigt som fungerar på honom, så förhoppningsvis kan jag så småningom rida på ungefär samma sätt varje gång OCH kila stadigt mot 120, som fortfarande är målet. Så att vi slipper en massa förvirring och förskjutningar! :p

Postat av: Anonym

jaa.. alltså det låter väldigt rimligt det du säger men det känns som att du istället för att åka och hoppa nån lägre klass så skiter du i det istället..

2010-05-23 @ 19:36:29
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Anonym: Egentligen ska ni ju inte ens ha någonting att säga till om när jag väljer att stryka mig från en tävling eller inte... ;p

2010-05-23 @ 19:52:27
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Olivia Lindström

Ett tips är att skriva efter varje pass istället för innan, då blir det inte denna förvirring.



Du kan ju fortfarande ha veckoplanering eller något liknande men kanske inte inläggen innan du ridit där du planerar vilka övningar du vill göra.



Annars tycker jag du har en superbra blogg och jag hoppas verkligen att du fortsätter!



/Olivia

2010-05-23 @ 20:00:31
URL: http://olivialindstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0