Svar på frågorna DEL 1

2010-03-28 | 20:40:17


Ditt bästa hästminne?
Haha, kan faktiskt inte komma på något speciellt! x)

Vad pluggar du och vad vill du arbeta med i framtiden?
Jag går andra året på Estet Bild, med tillval spec.idrott häst nuförtiden... :p Framtiden är så svår, om man ska bli som alla andra eller hålla fast vid sitt drömjobb, vilket många "normala" folk verkar tycka är korkat... x) Mitt svar är i alla fall något med hästar, vad eller hur pass tävlingsinriktat får vi se med tiden... :)

Hur ser ditt liv ut utanför hästarna?
Eh, väldigt tråkigt. Det är därför jag valde att göra en HÄSTblogg... ;)

Hur hinner du med både skola, hästar, vänner etc. Festar du aldrig?
Det gör jag inte. Mina hästar kommer alltid i första hand, skolan är jag inte sådär jätteglad i och vännerna träffar man ju i skolan, det räcker för mig... ;p Jag är mer av en "myskvällsmänniska", det är skönt att ta det lugnt!

Pojkvän?
Nope :p

Men jag undrar vad du har för några planer efter gymnasiet? Du går väl i... 2:an?
Ska du jobba/läsa vidare? Hur kommer hästeriet se ut då?

Mina planer är att ta mig ur skolan så snabbt som möjligt helskinnad... :p Därefter vill jag ha ett lugnt år och bara känna efter vad jag ska göra härnäst, ta några småjobb då och då och passa på att ta ett "röj" med hästarna. Se om jag verkligen vill arbeta med det på heltid eller bara som hobby... :)

Det skulle vara kul att få se en iaf preliminär tävlingsplanering också :)
Fast det kanske är svårt för dig när ni inte är mer igång... Men jag är sugen på att åka på lite skåne-tävlingar, och det skulle vara ballt om vi var på samma X)
Haha, absolut! Det kommer! Ska bara se när min fot börjar bli som vanligt att rida med igen och hur pass mycket vi måste börja om med träningen, sen får du träffa mig hur mycket du vill på tävlingar! ;D

Vad är förresten planen med Tage?
Hur länge ska du ha honom? Hur länge ska han tävla? Vad händer sedan?
Vi har ju honom på livstids foder, så han är "min" så länge han lever nu! :) Jag vet inte alls hur pass lång tid han håller för tävling, han visar inga tecken på att vara så gammal som han faktiskt är så förhoppningsvis håller han i många år till! När han inte håller mer för tävling så får han bli pensionär, ridas och ha kul bara :)

Vad är dina planer ang tävlingar i år, hur högt ska ni starta ?
Mitt mål är att starta och bli stabila på 120. Sedan har jag ett "drömmål" om det skulle gå förvånansvärt bra hela året, det är att prova på någon 125 i slutet av året. Men det är absolut inget krav, vi får se hur allt går efterhand!

Tänker du skaffa en yngre häst sen ?
Ja, eventuellt :) En att ha vid sidan av Tage.

Hur går det med Amber ?
Hittat någon att sälja henne till,
eller någon som kan hjälpa dig ?
Nej inte än, vi har sagt att hon först ska få bli lite regelbundet tränad innan vi låter köpare kolla på henne. Hon ser dessutom mycket trevligare ut när all vinterpäls har försvunnit... :p Hon skulle egentligen till klubben och bli tränad av en av ridlärarna, men det tar sån himla tid innan det blir någon plats i deras stall etc. så för tillfället känns det som att jag själv hinner få henne inriden innan klubben blir klar till det... :p

Vad är ditt värsta hästminne ?
Hm, tror faktiskt inte att jag har något som jag upplevt som riktigt traumatiskt... Får i så fall svara när Amber var brunstig och kastade av mig, unghästar är ju inte riktigt min stil... :I

är du modell? =)
Haha, nej! Fast jag har varit med i en agentur för några år sedan :)

Kan inte du skriva ett inklägg om benskydd, alla olika sorter,varför man har dom, när mna har dom och så vidare...Kanske om lindor också,varför man har dom, när det är bäst att ha dom och när man ska skipa dom. Vilka är bäst och så...:) Skulle bli jätteglad då!
Tack för skitfin blogg!:D
Jo! Ska försöka komma ihåg det! :)

Du har ju haft/har ganska många hästar, men vilken häst har betytt mest för dig?
Väldigt svår fråga, alla har betytt mycket fast på olika sätt! Tuffe lärde mig att rida, Liva gav mig en bra övergång till stor häst och gav mig roliga turer på tävlingar, Tage lär mig att vidareutvecklas i min ridstil och förhoppningsvis ger mig roliga upplevelser på lite högre höjder :) Så det går faktiskt inte att svara på!

att aldrig mer få tävla hoppning med tage eller att tävla hoppning med en tjur?
Haha! Väljer nog tjuren faktiskt! Kanske kan vi hoppa lika proffsiga som detta ekipaget? ;)

vad vill du bli när du blir "stor"?
Jobba som ryttare på antingen lägre eller högre nivå, samt prova på att hålla lite träningar och utbilda mig till hästmassör.

om du vann 15 miljoner så skulle du ...?
SVIMMA! :D Sen skulle jag faktiskt ge alla pengar till mamma så att hon fick bestämma vad dem skulle användas till :) Men antagligen skulle vi; Renovera gården så att den blev sprillans ny och modern, köpa ny bil, köpa några duktiga hästar till mig och min syster, köpa mer mark så att vi kan få större hagar etc. Sen skulle jag vilja ha en hästlastbil och ett ridhus :p Resten skulle vi sparat och använda till räkningar, träning/tävling och annat nödvändigt. BLÄ, ska köpa en lott och hoppas på att jag vinner... ;(

Vad hette första killen du var kär i?
Haha hm, vet inte riktigt om jag varit kär på riktigt? :p Första jag var tillsammans med hette i alla fall Tobias :p

är tage din häst?
Både ja och nej, vi har honom på livstids foder. Hans riktiga ägare heter Sandra :)

vad går/gick du för gymnasie?
Estet Bild går jag :)

har du nått förhållande nu?
Inte för tillfället :p

vad är det högsta du tävlat?
Det högsta jag har tävlat är 110 med Liva :)



Sådär, första delen av frågestunden publicerad. Blir förmodligen 3 delar totalt, så imorgon får ni svar på del 2!

Postat av: Borås Ryttaren

sv: jo eller hur det är smått irriterande med dom där jobbiga anonyma kommentarerna :P

2010-03-28 @ 20:51:15
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Karro

Hur gammal är tage ? :)

2010-03-28 @ 21:44:52
URL: http://karolineb.blogg.se/
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

kul att läsa alla svaren :D

2010-03-28 @ 22:39:27
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: jenny

rolig läsning!

2010-03-28 @ 23:24:32
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Bus:)

Älskar kommentaren att du ska ge alla dina miljoner till mammy!!

Kram

2010-03-29 @ 20:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0