Kollar hästannonser

2010-03-26 | 15:00:55


Sitter och kollar runt på lite hästannonser, finns så himla många fina! Vi kan dock inte köpa någon ny häst förrän dem vi har till salu är borta. Appolonia tror jag åker i början av april, dem andra har vi inte ens lagt ut annons på än. Väntade på att vår ridbana skulle vara ridbar innan vi la ut dem andra, vilket den är nu så det blir väl snart annonsdags!

 
Levisto och Cumano

OM jag ska få en till häst så ska den verkligen vara speciell, något extra. Den skulle vara ung, mellan 5-8 kanske. Absolut vara inriden och grundläggande tränad, gärna ha tävlat några gånger också så att den inte är helt nybörjare. Jag vet att man inte kan gå efter utseendet, men om jag fick ÖNSKA mig min drömhäst så skulle den definitivt vara skimmel! Tänk er Levisto Z och Cavalor Cumano så är ni på rätt spår. Lite ponnysöt, inte någon "spätta" utan ganska kraftig och muskulös. Sto eller valack spelar egentligen ingen roll, men för tillfället gillar jag valacker (är ju van vid valacker nu sedan Tage)! Temperamentsmässigt så vill jag nog inte ha någon het, snarare pigg. Den ska vara lite "kall" i huvudet; smart, fokuserad och inte stirrig i onödan. Jag gillar Tages temperament, han är perfekt!

Drömma kan man ju, kommer antagligen bli raka motsatsen när vi väl hittar en häst! Det viktigaste av allt är i alla fall att den har stor kapacitet och att den är ridbar ;p

PS. Glömde säga att den ska vara halvblod och inte mindre än 168, gärna över 170! OCH att jag redan har en drömhäst här hemma -Tage! :)

Hur ser er drömhäst ut?

Postat av: Maria & Pearl på äventyr

Min drömhäst var ett 8 årigt skimmelsto. Gärna halvblod ca 170 cm.

Men det blev ett brunt new forest/fullblods sto på 5 år, 153 cm hög :) Fast nu är hon 8 år och 157 cm hög ^^

2010-03-26 @ 15:26:53
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com
Postat av: molle

DU har verkligen fått en dröm häst i Älgen tage:)

Min dröm häst är lätt Enok!

Världens snällaste och jag vet att snart kommer även vi nå framgång på tävlingsbanorna!

2010-03-26 @ 15:27:37
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Hade hittat min drömhäst! Zhivago, en valack på 9år. Skimmel. 170+ i mkh & helt underbar. Nyfiken blick, framåt i stegen & helt perfekt! <3



Drömen tog dock slut snabbt då han avlivades för spatt :'( Hade varit med han i 2månader då.. Dom 2 bästa tror jag! R.I.P 30 Mars - o9

2010-03-26 @ 17:51:07
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: fridan

jag har alltid gillat kraftigare muskulösa hästar. som liten ville jag att hästen skulle va brun eller fux med bläs och 4 vita helstrumpor.



svarade på annons utan bild på blocket och åkte för att provrida... vad stod det för häst i stallet? jo en brun häst med bläs och 4 vita helstrumpor :P

2010-03-26 @ 18:13:40
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Maja

Verkar som om jag har allas drömhäst; Vit Milton-look-alike och 1.70 i mankhöjd ;)



Hon är faktiskt min drömhäst också!

När vi började leta häst sa jag att jag ville ha en piss och framåt tävlingshäst som kunde ta mig till högre höjder och psyke nog att tävla mycket, men samtidigt skulle det gå att galoppera barbacka på fälten med den.

Det är INTE många hästar som besitter båda de kvalitéerna, men det gör Kenny :)

Hade hon inte haft sitt mörka förflutna som satt spår i både hjärta och psyke, och haft lite högre ridbarhet så skulle hon varit den perfekta drömhästen. Nu är hon i och för sig det för min ändå, hehe..!

2010-03-26 @ 19:33:47
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Anni

Skulle vilja ha en valack på ca 163 (jag är kort..) brun med ett fint regelbundet tecken i ansiktet med mkt stadigt psyke och 3 bra gångarter och lite mod att hoppa, iaf drygt en meter, haha jag är dressyris så ska mest vara dressyr men lite lokal o ev reg hoppning vill jag tävla med :)



Har nästan hittat min drömhäst, sto f-05 ca 160 e: Akribori, mörkbrun vitt på båda bakbenen och en bläs(dock oregelbunden) mkt bra gångarter :) största minuset är att hon aldrig är hoppad:( dock supersnäll i stall och hantering :)

2010-03-26 @ 20:12:13
Postat av: jenny

min drömhäst, en stor arab på 165, kolsvart och riktigt arabtypiskt. Gärna en hingst för att få lite mer mäktig hållning, som ett lamm att sköta och en gud att rida.



drömma får man ju som sagt ;)

2010-03-26 @ 20:43:36
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Linnea

Min drömhäst hade varit en Shutterfly-liknande sak men om jag ska vara realistisk är min egna häst den perfekta hästen för mig.



sto, 6-år gammal, 164 cm hög, tävlat en del, har kapacitet inom både hoppning och dressyr, rör sig bra, hoppar med bra teknik, är nätt i typen och väldigt cool i all hantering :)

2010-03-26 @ 20:55:29
URL: http://hastliv.webblogg.se/
Postat av: caroline

min drömhäst är Orianda men annars så är det helt klart en skimmel i Cumano stuk

2010-03-27 @ 11:51:54
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anna

Min drömhäst är också skimmel och runt 170 hög. Valack och sen ska den vara lite busig i skogen och får gärna gilla att bocka lite grann så att det händer något. En riktigt kämpe och envis och sen även vara bra i alla grenar så jag kan rida fälttävlan på den :)



Vet inte om jag berättat det, men min häst kan jag inte tävla fälttävlan mer i för hon får inte tillräckligt med syre runt i blodet när hon andas, men nu nästa vecka ska vi åka och provarida en häst åt mig som stämmer in på min drömbeskrivning här uppe bara att den inte hoppat fälttävlan!

2010-03-27 @ 22:09:59
URL: http://soockertoopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0