Svar på frågorna DEL 2

2010-03-30 | 23:04:00

Erat stall? Är det erat eller hyr ni in er? Bor ni vid ert stall eller måste du åka buss/cykla för att komma dit?
Stallet ligger på gården och är alltså vårt eget, som ligger ca. 20 meter utanför dörren ;)

Favorit tv-serie?
Hm... Gillar typ allt som är roligt! 2½ men, tredje klotet runt solen, Christine. Sistnämnda ÄLSKAR jag! :D

Favolrit film?
Väldigt svår fråga. Återigen så gillar jag faktiskt det mesta beroende på vilket humör jag är på. Överlag gillar jag dock romantiska komedier.

säg en svensk ponnyryttare, en svensk hästryttare och en ryttare utomlands som du tycker rider bra?
Ponnyryttare säger jag ingen, för jag håller inte koll på dem. Svensk hästryttare får väl bli Rolf-Göran Bengtsson i så fall. Utländsk ryttare; Jos Lansink och John Whitaker! ;)

vem är din förebild?
Jos Lansink har exakt dem kvaliteter som jag behöver utveckla för att bli bättre, så han är faktiskt min förebild :)

om du fick 1 miljon vad skulle du gjort?
Svarade på detta i DEL 1 :)

Har du pojkvän eller har du haft? (a)
Har ingen nu men har haft :p

Någon från din ridklubb som du tycker är extremt duktig (1 för hoppning, 1 för dressyr & 1 för voltige?)
Finns många duktiga i klubben! Tycker att Fredrika Russ och Nils Roos rider fint i hoppningen, dressyr kan jag inte riktigt bestämma mig... Bästa voltigören är nog Molle :)

Vilken är den snyggaste kändiskillen du vet? ;D
Hehe! Öhm, finns så många snygga fast jag kommer aldrig ihåg namnen... x)

Har du varit utomlands och isåfall var?
Ja, fast det var rätt längesen nu. Har varit på Grekland, Rhodos, Mallorca (eller ligger Rhodos på Mallorca?... ;o), Kanarieöarna. Sen kommer jag inte ihåg fler... Danmark och sånt behöver jag väl inte ens nämna? ;)
UPDATE: Fick precis reda på att Rhodos ligger i Grekland! :p

snyggaste hästen du vet?
Tage? ;) Hihi, gillar Cavalor Cumano för han är så maffig och explosiv, hoppar hus!

Hur många hästar har du haft sammanlagt under hela ditt liv? (:
Inte så jättemånga, 6 stycken som varit mina alldeles egna :)

Vad var det som var så speciellt med Tage när du prov red honom. Varför fastnade du just för honom var det kärlek vid första ögonkastet? :)
Kul fråga! Haha, när jag kom in i stallet där han stod uppbunden så blev jag faktiskt lite rädd för honom... xD Han var svinstor, och stod med huvudet på sned... Jag tänkte att jag kommer flyga av och dö på minuten, särskilt eftersom Sandra hade berättat att han kunde vara lite svår ibland... :p Så det var nog en skräckblandad förtjusning, för han var ju snygg! Efter första provridningen visste jag dock att det var den här hästen jag ville ha :)

Vad är roligast med att blogga?
Roligaste är att man lär känna nytt folk över hela Sverige, när läsarna gillar det man skriver, att man får erbjudanden som man kanske inte annars skulle få.

Vad är tråkigaste med att blogga?
Att bloggvärlden är precis lika vrickad som "verkligheten"; Det handlar inte om hur bra du utför saker utan om hur rik eller vilket namn du har.

Vad har du för sadlel/sadlar?
För tillfället har jag 2 gamla Stübben-sadlar och en Crown Grandee som jag håller på att sälja.

Vad vill du jobba med när du blir stor?
Tror att jag svarade på detta i DEL 1 :)

Vilken är din favo häst blogg?
Jag läser typ alla hästbloggar jag hittar :p Hanna Klensmedens är en av favoriterna!

Hur många besökare har du varje dag?
Inte så jättemånga, runt 300 varje dag :)

När fick du din första häst/ ponny och vad hette den?
Min första ponny (shettis) fick jag direkt när jag föddes, hon hette Metti :)

Var har du köpt Tages nyårsbild- täcke?
Svarade på det i ett inlägg under :)

vem tävlar mest av du och din syster?
Senaste året har min syster tävlat mest för jag har inte haft någon fräsch häst :/

vem är din favorit ryttare sverige/värlsdcupen, varför?
Tycker egentligen inte att någon av Sveriges ryttare faller mig direkt i smaken, det är i så fall Rolf-Göran för att han verkar så ödmjuk mot sina hästar. Annars gillar jag som sagt Jos Lansink för att han rider så som jag behöver rida.

Kommer du leta efter en till häst när du har plats?
Ja, om vi hittar någon som passar både ekonomiskt och kapacitetsmässigt. Kommer inte att stressa med det här, ser framemot att bara ha 1 häst att rida ett tag framöver.

tycker du att man som tävlingsryttare ska rida sin häst bara för dressyren eller bara för hoppningen, eller variera träningen oavsett gren?
Självklart variera :) Dressyrhästar (som inte är alltför mesiga) hoppar ofta väldigt fint med ryggen. Dressyren är grundstenen för alla hästar, men det betyder inte att dressyrhästarna inte behöver hoppas/ridas ut. Alla grenar/träningssätt har nytta av varandra helt enkelt.



Sista delen med svar från frågestunden kommer imorgon!

Postat av: mli - hästbloggen för dig som gillar hästar

rhodos ligger i grekland :pop

2010-03-30 @ 23:16:02
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: nicole hartwig - frågestund i bloggen!

humm, 300 är ganska mycket tycker jag! ;)

2010-03-30 @ 23:16:13
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/
Postat av: molle

aw va gullig du är Freja!:)

2010-03-31 @ 08:15:15
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: Camilla

hej! kände att jag måste gnälla liiite på din nya design och det är texten jag inte tål! Jag har kommit på mig själv att inte längre läsa dina inlägg för att texten är jättejobbig! den är som liiite för liten tror jag? :) hoppas du bara tar det som konstruktiv kritik :)

2010-03-31 @ 15:48:47
URL: http://unafraid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0