Frågor/Svar

2010-03-02 | 17:12:22




SVAR: Haha! Den hade jag nästan glömt bort... :p Jag har ju inte så värst mycket att syssla med nu när foten är förstörd, så jag antar att jag har tid att fortsätta på designen. Jag lovar att jobba på den idag, så får vi se hur långt jag hinner!



SVAR: Jag gissar på att du menar Tage, eftersom det är honom jag snackar mest om just nu? :) Tage har vi fått på livstids foder, vi står alltså inte som ägare på honom men han är i princip som min egen -Vilket jag är superglad över, nu när vi lärt känna varandra så är han verkligen kanonrolig!

När han var yngre tävlades han av Niklas Måneschiöld upp till 140, dock bäst resultat på 130-nivå. Hans nuvarande ägare, Sandra, har tävlat honom upp till 120. Därefter har han fått stå och skrota något år eftersom Sandra inte hann med honom, hon pluggar och har yngre tävlingshästar att sköta. Min och Tages tävlingskarriär skulle egentligen starta nu i helgen, men nu får jag tyvärr inte lov att rida ordentligt på minst 3 veckor... Mina förhoppningar är dock att vi ska kunna tävla åtminstone 125, men det är ingen press -Det viktigaste är att vi har kul och att Tage håller länge :)



Sedan har han nog tävlat LB eller LA dressyr med Sandra har jag för mig? Jag startade en klubbdressyr på honom i höstas, LC och LB. Det gick inte särskilt bra resultatmässigt, även om folk verkligen tyckte att han var snygg/pampig! Dels så var vi inte tillräckligt sammansvetsade än, dels så hatar han dressyrstaket och var därmed spänd/ofokuserad.

Han ÄR ingen lätt häst att rida, man måste vara beredd på att vara både snabb och tuff i sin ridning när han sätter den sidan till. Man kan tro att han gillar att arbeta eftersom att hans energi aldrig verkar ta slut, dock fuskar han lika mycket som alla andra hästar, han är bara snäppet smidigare på att dölja det... :p

Tar lång tid att "få honom på sin sida" och att hitta hans knappar -Nu känner jag äntligen att han börjar "öppna" sig för mig och försöker att göra vad jag ber om. Han är väldigt speciell -Tuff på utsidan, men när man väl kommer honom nära så är han en riktig mjukis! Riktigt rolig häst att ha och göra med, man får så mycket i ett paket liksom. Väldigt mycket personlighet, humor, vilja. Jag har verkligen fått se över min ridstil och lära mig ett och annat, men allt slit har verkligen varit värt det! Jag har utvecklats både fysiskt och mentalt som ryttare, nu är vi riktigt välmatchade och det känns bra inför tävlingssäsongen!

Postat av: mli - hästbloggen för dig som gillar hästar

rider du ponny eller stor häst? :)

2010-03-02 @ 21:39:47
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0