Tränat på att tävla idag

2010-06-30 | 23:07:41


Bra det går med min bloggpaus, men jag måste bara berätta om "intensivträning för Kattiz dag 2"! Idag red jag samtidigt som Kajsa och vi befann oss på klubben=full med damm från deras underlag... xp

Gick liiite sämre än igår tycker jag men å sin sida var vi nog båda lite trötta från gårdagen. Jag har dessutom kört ett intensivpass kondition/styrka idag eftersom jag är så himla klen... :p Men Tage skötte sig ändå jättebra, det var mer jag som ibland inte orkade hålla koll på allt.

Det var skitbra för på slutet gick vi in i ridhuset där Kattiz hade satt upp dressyrstaket och domarbord, precis som på tävling. Det som var så jävla bra var att Tage blev exakt så som han brukar bli på tävling, lite spänd och motsträvig. Så man kan minst sagt säga att problemen kom fram och vi kunde jobba på dem. Red upp LB:1-programmet och såfort han spände sig eller sprang iväg gjorde vi om den punkten igen, till slut var han inte alls spänd men däremot väldigt trött!

Det jag måste tänka på under tävlingen är nog att jag verkligen måste utnyttja min tid på collectingringen och innan domaren blåser till start. Att jag ställer krav på honom och håller ihop honom även när han blir "rädd" och vill kolla på saker. OCH att jag verkligen rider med all kraft jag har och kommer ihåg både inner och ytter-hjälperna.
Kollade på filmerna från idag, såfort jag glömmer någon hjälp så blir han lite spänd och hög -När jag rider perfekt så blir han rund och supersnygg! Lite stillbilder att jämföra från filmerna:


Såhär avslappnad och fin är han ibland, fast det krävs mycket svett, hjärnverksamhet och lösgörande (för oss båda)...


... och ibland, när han tycker att jag rider dåligt, blir han såhär "förnärmad" :p

Jag börjar faktiskt tycka att dressyr är rätt kul... :p En sak är säker, jag måste ha en dressyrsadel! Hoppsadeln lockar bara till hoppsits. Imorgon tror jag att jag får träna i ensam grupp igen, vet däremot inte vad vi kommer att göra. Så synd att Kattiz inte kan följa med och drilla mig lite på själva tävlingsdagen, tror det hade behövts. Men det får bli en annan gång istället. Idag fick jag i alla fall lite tips på hur jag ska lägga upp uppvärmningen, ska nog passa på imorgon och fråga om lite mer upplägg till tävlingen etc. JAG ÄLSKAR ATT TRÄNA FÖR KATTIZ! :D

Postat av: Maja

Va roligt!!! =)



Ja, jag tycker så himla synd om prinsessan =(

Men innan allt detta var hon ju faktiskt jättefin i dressyren. Jag har ju alltid sett det som om min häst är oridbar och inte kan något, men nu gör hon alla skolor utan problem och finfina övergångar =)

Dessutom lärde vi ju oss byten på bara någon månad!

Så det är nog en rolig variation =)

2010-06-30 @ 23:29:36
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Bra sätt att fortsätta träna på momentet tills han slappnade av. Kanske någonting jag får prova mig på när jag kommer till ridbanan och ska dressyra nästa gång! :)



Stor skillnad på stillbilderna!

2010-07-01 @ 01:33:39
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Riktigt snyggt :D

2010-07-01 @ 03:19:05
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: ina

Ja han ser riktigt trevlig och avslappnad ut på den översta bilden :)

2010-07-01 @ 07:08:33
Postat av: Hanna

Ja, det var inget kul, men jag hade verkligen tur i oturen att det inte gick värre!



hihi, ja verrkigen! vad jag har längtat efter den filmen!

2010-07-01 @ 08:11:34
URL: http://hpsdagbok.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Ina: Han är SÅ skön att rida när han går där, men såfort jag gör minsta minimala fel blir han som på bild nr. 2... :p

2010-07-01 @ 11:02:33
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Matilda - TATTINITÄVLING ! Vinn valfritt schabrak med matchande luva!

Klart du ska ut idag och göra dig och Tage blåa haha. Ta en vattenmatta och häng över röven så vinner du säkert. ;) KRAM!!

2010-07-01 @ 11:22:31
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-01 @ 11:56:17
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: josefine

Men det är ju ändå jätte-kul att han söker sig nedåt till och från nu för tiden. Förr verkade han (på dina videos) bara gå i hög och stel form.

Framsteg är toppen, sedan gäller det bara att ha oändligt med tålamod...

2010-07-03 @ 17:39:59
URL: http://cookiescloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0