Tävlingsplanering över sommaren!

2010-06-22 | 18:07:12


Jag har nu äntligen hittat lite intressanta Pay&Jumps och lagt upp en liten tävlingsplanering för några veckor framöver! Jag vill gärna börja med en Pay&Jump som är lite "oseriösare" än en riktig tävling, då får man fler chanser på sig att göra rätt och jag kan på så sätt känna om Tage har blivit bättre/sämre och vad vi ska tänka på till nästa gång.

OBS: Detta är bara tävlingar som jag VILL åka på, har inte anmält mig till någon av dem än för jag vill avvakta och se hur vädret blir, hur Tage känns och om vi är lediga dem dagarna.

30 JUNI: Pay&Jump Rytteriet, 90-1 m*
30 JUNI(?): Pay&Jump Grevlunda, 90-1 m*
3 JULI: Dressyrtävling Trunnerup, LC:2-LB:1
15 JULI: Pay&Jump Fjälkestad, 90-1 m
*=Vi får se vilken av dem det blir!

Är väldigt nöjd med att jag hittade dessa tävlingarna, mycket tack vare ER hjälp! Känns bra att börja med första P&J:en redan nästa vecka för då har jag något att jobba med inför Fjälkestad. Har alltid velat rida på Fjälkestads fina gräsbana, dem har många annorlunda hinder som kan vara bra att testa Tage på. Men det bästa måste i alla fall vara att man får lov att ta med sin tränare in på banan -Perfekt, det kan vi ha nytta av!

Vad gäller dressyrtävlingen så tycker jag egentligen att LC är så jobbig att rida med en stor häst, svängarna där är liksom inte anpassade för en häst precis... Men jag valde den klassen för att han ska kunna titta av sig och spänna sig bäst han vill där, så att han förhoppningsvis är avslappnad till LB:n. Det är utomhus på grusbana också, har aldrig tävlat dressyr ute men det ska bli roligt! :)

Postat av: FRIDA VIKTORSSON - Bloppis på bloggen, märkes saker säljes billigt :)

Vet inte om du skrivit ngt om det, men ska du inte vara med på någon lokal tävling :) ??

2010-06-22 @ 18:30:19
URL: http://fridaviktorsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag gillar LC eftersom kraven inte är lika höga som i LB :)

2010-06-22 @ 19:57:39
Postat av: Camilla Gustavsson

Hejsan!

Det finns även Pay & Jump på Gärds den 21 juli. Även om det ösregnar så blir den banan aldrig hal eller geggig.

2010-06-22 @ 20:10:33
URL: http://stallallekopinge.blogspot.com
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late - Tävling i bloggen !

Rytteriet, är det de som ligger utanför Sjöbo ?

Om du anmäler dig dit kan jag komma och fotografera om du vill? :)

2010-06-22 @ 20:30:41
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Anonym: Ja, för den sakens skull så gillar jag egentligen LC mer också -Men jag tycker faktiskt att det nya LC-programmet är svårare att rida än LB! x) En massa kringelikrokar och snäva svängar överallt, man får aldrig något riktigt flyt tycker jag... :P

2010-06-22 @ 22:13:48
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: fridan

kul att du hittat lite p&j-s. vill också, men verkar dåligt med det här i småland!



fjälkestads bana har jag hoppat på, men det var såååå många år sedan, 12 år sedan nu. men då var det jättekul! med mycket annorlunda saker, och säkert betydligt mer nu!

2010-06-22 @ 22:58:33
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det är mycket lättare att rida utomhus tycker jag..=) Min häst gick mycke lättare fram och allt var inte lika läskigt=)Jag kommer nog också att vara med i trunnerup så vi ses kanske=)

2010-06-23 @ 07:12:11
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Emelie: Kan tänka mig att det är skönare med utetävlingar, ska bli spännande att åka dit! :D Får hoppas bara att Tage inte hittar något "läskigt" och blir okoncentrerad... xP



Vad roligt, då ses vi kanske! :)

2010-06-23 @ 12:45:02
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Julia

ser ut som en bra planering tycker jag :) superbra att träningstävla ganska mycket på låg höjs, traggla runt och förhoppningsvis göra fina rundor (vilket inte baorde vara några problem för dej o tage!) :D

2010-06-24 @ 10:17:53
URL: http://ryttarliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0