Dagens ridpass x 2

2010-06-19 | 18:16:29


Klant-Tage hade såklart lyckats trampa på sin ena sko igårkväll så ena sidan var helt skev samt några sömmar hade lossnat lite, som tur var har vi en snäll hovslagare som kom ut i förmiddags och fixade till det! Dyrt är det bara, tror detta är 3:e gången på raken som vi får byta en av skorna i förväg -Och det var typ förra veckan som han fick fixat senast...

Kattiz fick plötsligt förhinder så det blev ingen dressyrträning för henne idag, det blev flyttat till imorgon eller måndag. Istället körde jag lite själv på banan, tog av stigläderna så att jag fick träna lite på att sitta djupare i sadeln. Gick helt OK, som sagt så har han tappat en del (särskilt på högersidan) men det är bara till att fortsätta jobba.

Lite senare ikväll ska jag ner en andra gång och rida ut tänkte jag. Det var några dagar sedan han fick jobba ute, och idag blir första gången vi rider ut från sommarbetet=han kommer vara jättetöntig för allt. Men någon dag måste vara den första, han blir dessutom som bäst efter att han har fått sträcka ut galoppen lite så om det nu blir dressyrträning imorgon kanske han är lite finare. Det skadar heller inte att han får gå 2 gånger om dagen då och då, även om han tappat längs ryggen har det börjat hänga lite väl mycket kring magen... ;) Blir inget hårt pass, mer för att han ska få av sig lite överskottsenergi och ha lite kul.

Postat av: Maja

Sv; Ja eller när vi försökte lasta henne i vår egen transport gick hon halvvägs in och sedan får hon TOTAL panik och slänger sig handlöst bakåt ut på asfalten där hon slog över baklänges ner i marken med en smäll... =(

Men hon reste sig och verkade ok, men då ville jag ju absolut få hem henne så att jag kunde se över sår och skador - så vi provade igen, med nästan exakt samma resultat.

Så två gånger slog hon över ner i asfalten, och vi trodde både gångerna att hon skulle slå ihjäl sig, så illa föll hon =(

Efter det sa jag att jag inte ville mer utan vi släppte ut henne på betet igen (det var i och för sig jättebra eftersom såren inte svullnade upp då).

Nästa morgon provade vi igen med min mosters transport, och hon skakade i hela kroppen när hon skulle gå in, men hon gick ändå på lugnt och fint och vi kunde åka hem....

Det är något med våran transport som gör henne livrädd, och det är från Skara-vistelsen, så nu ska vi sälja den transporten!



Jag hoppas verkligen att det går bra i morgon!

2010-06-19 @ 23:03:55
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0