BLOGGPAUS

2010-06-27 | 17:49:12




Jag är sugen på att ta en bloggpaus på typ 3 dagar, mer eller mindre.
Vi får se hur länge jag kan hålla mig ifrån bloggen helt enkelt, kommer säkerligen att flika in med några korta inlägg ändå... :p

Vill vara 110% fokuserad på endast mig och Tage under Pay&Jump:en och dressyrtävlingen, ibland tycker jag att bloggen ligger och gnager i bakhuvudet när den absolut inte ska göra det -Så detta blir väl helt enkelt ett experiment på om det går bättre eller sämre utan bloggen ;) Jag kommer tillbaka. Under tiden får ni gärna fortsätta peppa och tipsa så att jag har något kul att läsa när jag loggar in här igen! :)

Ha det så skönt i sommarvärmen sålänge, vi hörs om några dagar!

Postat av: Tove - Ridsport, foto och vardagsliv

Håller med dig!

Ibland kan man nästan tänka på tävlingarna "Åh, det MÅSTE gå bra så att jag kan skriva det på bloggen", och då blir man så irriterad på sig själv om det är något som inte går riktigt som man vill ;p Så är det i alla fall för mig, lite surt egentligen. Så det är en bra idé, koncentrera sig bara på hästen och slippa tänka på vad alla bloggläsare ska tänka. Självklart är det ju positivt och sedan skriva ned hur det gått, mest för sin egen del, men då behöver man inte tänka på det just då.

Ha det bra!

2010-06-27 @ 20:27:56
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/
Postat av: Camilla Gustavsson

Hej Freja.

Jag tycker det är lite sjukt och frustrerande att du ens tänker så.

Skit i vad alla andra tycker. Asså du kan ju få tre rivningar eller ett stop men att det ändå är en kanon runda. Det är ju bara ett resultat! Jag bryr mig aldrig om vad andra tycker, nu är jag lite äldre än dig så jag har kanske lärt mig att inte göra det. Man mår bara dåligt av det. Dessutom är det din häst, du rider som du vill, säkert det bästa för dagen. Formen är en färsk vara! Det kan gå super ena helgen och man kan komma sist nästa. Det finns så mycket som spelar in!

Men framför allt, bry dig inte om alla andra!!!

Tänk varför rider du? är det för dig själv eller för någon annan?

Skulle det gå sämre än vad man förväntat sig så ja då gjorde det de denna gången, bara till att ta nya tag. Inget att hänga upp sig på! Man blir inte duktig av att stressa! Ta den tid Du behöver!

När det kommer till dressyren har jag inte så mycket att säga.. Inte direkt mitt intresse och jag diggar inte det där med bedömning, det är så sjukt orättvist, allt beror ju helt på domaren som kan döma ner någon för att man inte har rätt färg på hästen...Men den som vill får ju ge sig in i den grenen och då får man ju ta skiten som den "sura tanten" ger en med.



All lycka till på dina tävlingar. Ha bara roligt! :)

2010-06-27 @ 22:23:05
URL: http://stallallekopinge.blogspot.com
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Camilla: Svarar här eftersom jag inte riktigt fattar hur man skickar sin kommentar på din blogg... x)



Absolut är formen en färskvara och det kan gå skitdåligt oavsett om jag bloggar eller inte, men jag vill vila lite från bloggen oavsett -Få lite distans till det hela. Känna att jag kan leva utan att behöva berätta allt på bloggen.



Håller med om dressyren, sjukt orättvis sport! :P Men det kan vara kul att vara lite allround ibland, just nu håller jag ju på att "omprogrammera" Tage och då känns det bra att köra lite dressyr när vi ändå håller på :)



Tack så mycket!

2010-06-27 @ 23:18:08
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Du får hojta till om det blir Rytteriet eller Grevlunda så jag vet var jag ska vara och ta bild :P

2010-06-28 @ 13:27:30
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: M_N Melinda

Rätt skönt o slippa alla måsten ibland :) Lycka till på tävlingarna och till hösten kanske vi ses å nån? Mitt lilla skrälle och jag är lite otursförföljda nu, så det dröjer nog ytterligare ett tag innan vi kommer ut -.-

2010-06-28 @ 21:28:15
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: molle

efteranmälde mig igår kväll;)

2010-06-28 @ 23:21:00
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: Josefine

Jag förstår faktiskt inte hur du orkar visa upp din och Tages träning och allt sånt. Fy tusan så slitande det måste vara för psyket att inte bara vara besviken på sig själv när det går dåligt eller när man hoppar över att rida. Utan då kommer massa andra och har dryga åsikter. Jag skulle nog aldrig stå ut, tror jag.



Kanske borde du lämna tävlandet och träningen inför tävlingarna utanför bloggen, det skulle nog jag fundera på i din sits.



Jag tycker att det är så tråkigt att du är trött på bloggen, då du är så duktig med den. Det är fina bilder och intressant text.



Hoppas du kommer tillbaka snart.

2010-06-28 @ 23:42:25
URL: http://matchesyoureyes.blogspot.com
Postat av: Matilda

Skit i andra och blogga för att du känner för det! :D Det är DIN blogg!

Jag vet hur sjukt frustrereande det är och kommer ofta på mig själv att be om ursäkt i min egen blogg...det ska man så rakt inte behöva. Det ska vara kul att blogga ju! :D

Hoppas det går bra med Tagemannen. Idag ska jag åka och spana på en ny pålle! :D Jag säljer ju nästan bara hästar så detta ska bli spännande hihi en häst till bara mig! ;)

KRAM PÅ DIG!

2010-06-29 @ 07:19:37
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Matilda - TATTINITÄVLING ! Vinn valfritt schabrak med matchande luva!

Tack vad söt du är! :)

Jag håller med om att det är svårt att bryta de där mönstren och jag är EVIGT tacksam mot mig själv att jag satte en skarp gräns redan från början vad det gäller att lämna ut hästarna i bloggen. Visserligen är det mest för mina kunders skull men det är oerhört skönt att få vara lite privat!



Hästen är en hingst född -09 e: Alligator Fontain - Cardento. Supersupersuperfin och jäklar vad han hoppar. Fin balanserad galopp och helt underbar att hålla på med. Det går inte att fatta att han är ett år bara. :)

2010-06-29 @ 19:53:45
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0