Klarade NÄSTAN målet i LB!

2010-07-03 | 18:09:40


Vår plan fungerade! Han gick verkligen skitdåligt i LC, spände sig och jag fick inte ordning på honom. Däremot hade han avreagerat sig det värsta till LB:n och var, hör och häpna -Helt enligt planerna: Ganska avslappnad!

LC resulterade i 52%, inte särskilt förvånande -Jag red fel en gång och hade en massa grova missar här och var och han var som sagt sitt gamla jag, stel giraff alltså. Jag red som en apa också så jag var ganska ledsen/besviken efter första starten, fastän jag visste i förväg att han skulle vara så och hade bestämt att detta bara skulle vara en titt-klass. Jag vill så gärna att allt ska gå bra första början... DÄREMOT blev det stor vändning till LB:n eftersom han var så sansad där -57%!!! :D Nuvarande målet för LB är att få 58%, men jag trodde inte att det skulle gå så snabbt uppåt bara för att han var avslappnad?! Det här var vår första tävling utanför klubben, där jag dessutom senaste gången fick 52% i LB -Rätt stor skillnad.


Bild från tisdagens träning med bästa Kattiz :)

Försökte rida lite mer som på träning, vågade ta ledande tygeltag ibland och skänkla ordentligt om han inte gick fram. Red mer "för mig själv" än vad jag gjorde i LC, försökte tänka på vägarna. Men faktum är att jag trodde att jag skulle få typ 50% i sista starten, gick inte alls särskilt bra formmässigt och han var seg som kola. Men båda domarna gillade honom och skrev i protokollen "Snygg häst med bra gångarter!", dem tyckte även att jag skulle "jobba på formen och framåtbjudningen så kommer det att bli riktigt bra!" -Kul och positiva kommentarer i alla fall :)

Formen jobbar vi jättemycket på som ni vet, tycker det är lite jobbigt att den inte syns på tävlingar än men det kommer efterhand. Jag måste lära mig hur jag handskas med honom på tävlingar också, för då är han "gamla Tage" igen. Vad gäller framåtbjudningen så håller jag med -Han var seg som kola idag eftersom det var så varmt. Men jag har även kommit överens med Kattiz om att hålla ett lägre tempo tills han hittar formen, idag hittade vi ingen form precis så det blev som det blev... x)

Jag är superstolt över sista resultatet idag. Vi båda har SÅ mycket kvar att ge på tävlingar som vi klarar av på träningar dessutom, så det ska bli spännande att se var vi slutar när jag kan rida honom bra på tävlingar också! Överlag så känner jag att det finns mycket att jobba på med mig själv, men jag vet inte riktigt var jag ska börja... Jag har ofta helt fel tankesätt på tävlingar, är ofokuserad och framförallt spänner jag mig när vi går in på banan. Men men, det löser sig -Vi har i alla fall kommit ett steg på vägen genom att Tage kunde slappna av OCH att vi höjt oss flera procent i LB! :)

Detta blev ett superlångt inlägg. Nu fortsätter vi med intensivträningar och laddar inför nästa tävling! :)

LC-filmen är inte ens lönt för er att se, och tyvärr så var min mamma klantig till LB och tryckte på fel knapp(?) så det blev ingen film. Om någon lyckats få lite fina bilder från våra starter får ni mer än gärna maila dem till mig ([email protected]), hade blivit skitglad! :)

Postat av: Sara

Stort grattis freja! Så kul att höra att det går framåt för er!

2010-07-03 @ 18:30:23
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Annie

åhh va kul att det gick bra sen:)

2010-07-03 @ 22:24:30
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det var ju jåtte kul att det gick bra i LB=) Såg dig när du hade fått resultatet på LC att du inte var så nöjd..men det var bra gjort av dig att du inte blev för deppig utan att du gav gärnet i Lb=) Lycka till i fortsättningen=)

2010-07-04 @ 01:25:11
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Emelie: Tack! Blir alltid besviken när det går dåligt oavsett om det är uträknat eller ej så därför kändes det extra bra med LB sen :)

2010-07-04 @ 10:52:47
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0