Frågor/Svar

2010-02-12 | 16:29:38


Jag är sämst på att svara på era kommentarer!... Det känns som att jag har så mycket att planera/fundera på om mig själv/mitt hästliv för tillfället och därför är inte bloggkommentarerna min första prioritering just nu.

Det betyder dock inte att jag inte bryr mig om era åsikter, jag älskar att få era åsikter! Så för guds skull, sluta inte att skicka in dem! När jag tänkt klart ang. min egen utveckling så kommer jag att ta tag i svarskommentarerna igen.

FRÅGOR SOM JAG MISSAT ATT SVARA PÅ:



SVAR: Absolut! Tänkte faktiskt att jag skulle göra det, det är alltid intressant att få veta hur örtera ser ut och hur bra blandningen blev i slutendan.



SVAR: Jag tyckte att det var ett riktigt bra upplägg med smart eftertanke, det är genom repetion som ekipaget kan lära sig saker!

Jag har aldrig tränat för Pether Markne, men om jag får chansen någon dag så kommer jag absolut att ta den! Han verkar bra.


John Whitaker och Pether Markne på SHS 2007
BILDKÄLLA




SVAR: Helt rätt! HÄR finns dem att beställa och HÄR har jag skrivit ett kort inlägg om dem. Nu när jag använt dem ett tag så är det lite lättare att ge en ordentlig recension:

+ Dem är supervarma och vattentäta
+ Smidiga och bekväma att både rida i och använda i stallet
- Det är "knytskor". Skosnörena var även lite väl klena tyckte jag

Jag är faktiskt jättenöjd med dem -Så länge dem är brukbara för både stall och ridning så kan jag bemöda mig med att behöva knyta dem! ;)





SVAR: Tack så mycket!
För tillfället är vi inte riktigt igång med NÅGON "seriös" träning alls eftersom det är så dåligt väder. Snöstorm, halka på vägarna, stora snövallar så att man inte kommer ut med transporten, igensnöad ridbana... Eftersom jag fick Tage så sent på året 2009 så blev det aldrig riktigt "seriöst" då heller, mest lära-känna-ridpass.

Det vi hann med var att träna dressyr/markarbete för Katarina Jönsson, mot slutet av året började han bli riktigt fin! Hoppning tränade vi för Christer Eweson, 110 och enstaka hinder på 120. Vi har tränat EN hoppträning detta året -För Ulrika Trägårdh. Hennes träningar består mest av gymnastikhoppning, dock hoppade vi några språng på 110. Jag är inte alls nöjd med vår prestation under detta passet.

Snart hoppas jag dock att det börjar bli vår så att vi kan börja slipa på varandras brister igen! Jag har hittat en passande ridstil under våra uteritter, som är det enda vi har tillgång till att göra i nuläget, så jag tror och HOPPAS att träningarna framöver kommer att bli riktigt roliga!

 
Tränarna som jag kommer att träna regelbundet för 2010 -Katarina och Ulrika

Jag kommer att fortsätta med dressyr/markarbete för Katarina Jönsson, hon kommer att bli vår "grundtränare", som vi regelbundet tränar för. Jag vill även prova på andra dressyrtränare då och då -Mest för att det är roligt att variera samt att man alltid lär sig något nytt! Hoppning kommer vi att försöka träna regelbundet för Ulrika Trägårdh, jag tror att hon kommer att vara bra för Tages hållbarhet i och med att det mest är lösgörande och gymnastik, inte så mycket höjd och banor. Men även inom hoppningen vill jag ha lite variation för att lära mig mer, Christer Eweson kommer jag definitivt att träna för då och då, sedan får vi se om det dyker upp några fler spännande tränare!

Har ni frågat något som jag missat att svara på -Fråga igen! Det är alltid lika roligt att svara på era frågor (:

Postat av: Klara

Det kommer bli spännande att se hur det går för dig och Tage detta året! :D

2010-02-12 @ 18:43:12
Postat av: Anonym

Daniel Zetterman kommer till Gyllebo en del - han är skit bra att träna för!!

2010-02-12 @ 20:33:11
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Klara: Kul att du tycker det! Jag ser själv fram emot att se hur det går! :)



Anonym: Jag har läst det! Hade faktiskt tänkt att åka dit och träna någon gång, men tror att jag sparar det inför någon speciell tävling eller något sånt där man verkligen behöver vara på topp -Han är ju ganska dyr jämfört med tränarna jag brukar träna för... :P

2010-02-12 @ 22:07:00
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0