Dagens Pass-Planering

2010-02-23 | 11:19:29


DET ÄR SOL! Fantastiskt, känns lite ovant nuförtiden... ;s Jag tänkte passa på att vara ute så mycket som möjligt och hinna med lite saker som jag inte gjort på väldigt länge... Men först och främst är det Tage-ridning som gäller!

DAGENS PASS-PLANERING
:
Jag ska öva på att sitta ned utan stigbyglar så mycket som möjligt. Tage har inte gått ordentliga arbetspass på två dagar så han behöver uppmjukning. Sedan tänkte jag att vi skulle öva lite på korta/länga, främst i galopp men även i traven. Just nu springer han gärna som om han var med i ett trav-lopp, och hänger sig i handen i galoppen för att han inte vill samla sig. Just det! Jag ska även tänka på att ha en stabil hand, just nu vill jag lite för mycket på samma gång så det blir förhållning ena sekunden, klapp nästa, sedan är det drag åt sidan osv. Det blir förvirrande för hästen.

RÖD TRÅD FÖR PASSET: Träna Tages bak/rygg/buk. Träna min sits och mina händer.

Jag hoppas på att det har dragit in några centimeters snö vid ån, där vi brukar rida nu. Det hade varit pricken över i:et på detta pass!

Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Jag blev lika chockad över att det var sol ute :P

Men det är härligt med sol :D



Låter bra det där passet :)

2010-02-23 @ 12:35:44
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: mli - hästbloggen för dig som gillar hästar

sv; okej det var ju tråkigt :)

har tävling i bloggen kika in o kanske delta? :)

2010-02-23 @ 13:19:18
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: Maja

Sv; Jaha? Här i halland spelar det ingen roll om junoiren/YR:n rider de högre eller lägre klasserna? Jag tänker ju bara vara med om jag får hoppa 1.10-1.12 :O Då förstår jag att det skulle varit en steg tillbaka :P Om du inte är med som ankare såklart, och är med bara för att vinna haha! ;)

2010-02-23 @ 14:28:02
URL: http://jagblirsnartvansinnig.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha okej men precis 1 m för jounior och 110 för resten. det är i div 1 det är 110-120 :)

2010-02-23 @ 19:11:13
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: KAJSA KJELLSON- Min ponny&Jag

Sv; hahahah, för det första så körde inte vi fastt med vårt, för det andra så har vi snääälla grannar som kommer och plogar till oss ;) vi ska ändå till hovslagaren på fredag så då kan vi lika bra köra till borrby ngn dag x)

2010-02-23 @ 22:20:11
URL: http://osterlenskajsa.webblogg.se/
Postat av: gitte

I Skåne går division 2 hoppning på 1 meter för samtliga.1,05 i finalen.

2010-02-24 @ 07:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0