Okej då...

2010-12-05 | 16:27:17




Jag erkänner att ni gjorde mig lite mer motiverad till att träna i snön efter inlägget igår, det låter ju faktiskt inte helt fel med en pumpad häst. Jag är bara så orolig över att min gamling ska bli överansträngd, och sen tror jag faktiskt att ni underskattar lite hur mycket snö här faktiskt är (3 snöstormar på en vecka har gjort sitt). Men för dagen ser det faktiskt ut som om det börjar sjunka undan lite, så jag ska göra mitt bästa för att försöka hålla igång bagar-Tage.

Igår hittade jag en gammal Equipage-artikel som handlade om hur man fick en hög/spänd häst som tappade ryggen att slappna av och söka sig nedåt. Som skriven efter Tage! Det är det viktigaste för att vi ska börja plocka poäng på dressyrbanorna, att han sänker sin form. Fasen, att rida en högrest häst är minnsann lika invecklat som rymdteknologi! Hur som helst så stod det att övergångar var bra för att få dem att fokusera och slappna av, så det ska jag försöka träna på lite oftare med Tage. 


Fortsätt gärna med tips till ridning i snö! HÄR kommer ni till inlägget.

Postat av: Carro

Fin blogg!

2010-12-05 @ 16:28:25
URL: http://tvilligrytarna.blogg.se/
Postat av: Johanna Torudd

sv: haha, dt förstår jag ;D

Jaa, usch snön är aldrig kul, jag har ju varken paddock eller ridhus nära så.. man får helt enkelt stå ut nu några månader med snö ;P jag rider ju bara i ridhus när jag hopptränar vilket är 1 gång i veckan ;)

2010-12-05 @ 16:50:14
URL: http://johannatorudd.shapemeup.se
Postat av: Anna

Hoppas du fick användning av artikeln! Själv har jag precis det motsatta problemet - en häst som gärna dyker. Och det är väl därför man aldrig tröttnar på hästar - det finns alltid nytt att lära sig.

Hoppas du får fler härliga snöritter!

2010-12-17 @ 08:54:12
URL: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0