Mina nya MÅL!

2010-08-06 | 23:32:15


Tänkte uppdatera er med lite nya mål, då den gamla listan inte stämmer ett dugg längre. Jag sätter inte någon speciell tid för när/hur/var målen ska vara uppnådda, utan de nutida målen gäller helt enkelt enda fram tills vi uppnått dem med hästlängder.

NUTID TÄVLING: Än har vi inte särskilt mycket tävlingsrutin i dressyr så jag tycker inte att det känns smart att sätta alltför höga mål på denna punkt. Mitt närmaste mål är att få över 58% i LC-LB, och för att få det så måste jag lära mig att slappna av och sitta MED hästen (inte PÅ hästen) på tävlingar.

LÅNGSIKTIGT TÄVLING: Långsiktigt så hade det varit superkul den dag då vi har kommit så långt inom dressyren att vi är redo för att starta LA! Ett annat, lite närmre, mål är att få deltaga i Dressyrallsvenskan. Det har irriterat mig i flera år att jag alltid bara fått vara "utfyllnad" om det saknats deltagare och när folk sagt att jag inte får tillräckligt höga procent för att få vara med, nu jäklar har jag en flashig häst och är beredd på att slita 24/7 för att få vara med på riktigt nästa år! :p

NUTID OCH LÅNGSIKTIGT TÄVLING: Jag vill hålla mig på en amatörnivå inom hoppningen (90-110) och därför har jag inget specifikt mål mer än att vi ska ha kul! Vi kommer att vara med i Allsvenskan Div. II och starta lite lokala tävlingar då och då när vi känner för det.

Mitt mål med träningen är främst riktat åt dressyrbiten, för det är där som vi har mest arbete kvar och det är där som vi har störst nytta av att utvecklas. Mitt största krav är självklart att träningen går framåt och att vi får ut något av det vi gör! Tage har så jäkla mycket power att hämta, men för tillfället ligger det bara på sparlåga eftersom jag inte är tillräckligt kunnig än för att dra nytta av det. Det mål som ligger närmast och det som vi arbetar med varje dag för tillfället, är dem mest grundläggande sakerna. Min sits ska stabiliseras och sluta röra sig så mycket, och jag ska så småningom kunna rida Tage i en stabil och låg form. Långsiktigt så vill jag att alla dessa basicsakerna ska sitta som gjutet så att man inte behöver ägna lika mycket tankekraft på dem.

Postat av: Anonym

När dressyren kommer sitta som handen i handsken kommer ju även hoppningen gå super :



Och jag tror att ni kommer komma upp till LA i dressyr du ger ju aldrig upp och du verkar ju ha en bra dressyr tränare så det kommer ju inte vara några problem. Du är ju så duktig :)

2010-08-07 @ 12:13:40
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vi har nästan samma mål ju!

Hoppas att jag & hästen kan starta en LA nästa år & så vill jag kunna tävla stadigt 90cm banor :) Så tycker du har bra mål ja ;)

2010-08-07 @ 13:19:28
URL: http://neiah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0