Motivationsproblem!...

2010-08-28 | 12:25:03



T.o.m. de allra bästa måste ju få svackor ibland?!...

Jag tror att alla ryttare råkar ut för lite motivationsproblem några gånger om året, men det visar sig på olika sätt och vi hanterar det olika. Ofta tycker jag att det är vid samma tidpunkter på året som problemen dyker upp dessutom. För mig har det alltid varit de första veckorna då hästarna flyttats ner på betet, samt de första veckorna då skolan har börjat och vädret börjar förändras till typisk höst. Med det sagt så kanske ni förstår att jag just nu har lite problem med motivationen.

När jag tappar motivationen så handlar det ofta om att jag tappar min röda tråd i ridningen, jag känner mig förvirrad och vet inte riktigt hur jag ska rida eller vad jag ska göra. Min motivation påverkas ganska mycket av vädret, det är alltid vid väderomställningarna som jag känner mig lite orkeslös. Än har jag inte lyckats hitta någon bot på mina "stora" motivationssvackor. Däremot när det är lite mindre, t.ex. om det gått dåligt med ridningen några dagar, så brukar jag ALLTID kunna peppa upp mig själv igen genom att läsa någon bra ridbok och kolla på någon intressant ridfilm. Hämta lite inspiration helt enkelt! Jag gillar dessutom att känna mig fin och prydlig, så vid dessa tillfällen brukar jag vårda Tage extra mycket, hålla utrustningen ren och fin, matcha extra mycket och kanske rent av shoppa lite nya och fräscha saker!

Brukar ni hamna i motivationssvackor då och då? Vilka är era absolut BÄSTA tips för att känna er tipp-topp igen?

Postat av: Emily

Om jag tappar motivationen brukar jag tänka på hus mycket jag älskar mina hästar och hur hemskt det vore utan dem ^^ Och så brukar jag göra lätta saker några dagar och komma tillbaka till det som var svårt kanske innan man tappade motivationen lite.

2010-08-28 @ 19:40:06
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: jenny

åh motivationsboven har blivit en nära ond vän de senaste, nästan inget går som de ska med nått och jag känner mest för att skita i allt & alla. men dom där fina ögonen som tittar på en, mulen som blåser på en, den busiga uppsynen av världens finaste shettis och allt annat fint gör att man orkar kämpa på!

2010-08-28 @ 21:52:00
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

kolla på en gammal ridfilm på dig själv och se hur mkt bättre man ändå blivit även om det känns skit för tillfället :)

2010-08-28 @ 22:56:14
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Jag brukar oxå tappa motivationen ungefär samma tid som du.. I början på betet får han därför nästan alltid några veckors vila, på hösten däremot är det lite värre... Men som nu i helgen hade vi vår första tävling sedan juni, och vi var felfria i båda klasserna och kom etta/tvåa, då inser man hur mycket hästen betyder för en och att allt arbete man lägger ned faktiskt lönar sig! Det får mig att hitta motivationen igen! :)

2010-08-30 @ 09:38:14
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0