BästaBästaBästa Tage!

2010-08-31 | 10:32:22


Mitt skolschema är för tillfället underbart! Börjar 12.30 idag så jag har hunnit rida ett ordentligt dressyrpass på Tage redan. Det gick SÅÅÅÅÅ bra! Sedan jag börjat hålla lite bättre stöd i handen så känns det verkligen som om ytterligare en pusselbit har fallit på plats, Tage accepterar lättare att det är form som gäller och går därmed lite stadigare. Har hittat en uppvärmning som fungerar utmärkt också.
Idag riktade jag bara in mig på att få honom lösgjord eftersom det var ett tag sen vi red ordentliga träningspass. Tränade bl.a. att rida galopp på medellinjen (ett av våra problem på tävlingar är ju att jag tappar ut honom på raka spår), skänkelvikning i galopp och förvänd galopp. Ingenting gick perfekt, men jag red ju inte dem för att träna själva övningen utan mer för att det fungerar väldigt lösgörande på Tage ;) På slutet kunde jag rida honom i låg form i alla gångarter!

Nu måste jag duscha och fixa mig inför skolan!

Postat av: Matilda

Gud vad kul att höra att ni gör framsteg :D

2010-08-31 @ 12:13:00
URL: http://matildajohanssons.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Super med framsteg! : D

2010-08-31 @ 16:15:23
URL: http://neiah.blogg.se/
Postat av: Saga

Det låter skitbra! Om Tage föredrar mer stöd i tyglen för att gå "på tyglen" kanske han behöver träna lite på sin egen bärighet och balans?! Jag är ingen expert, varken inom ämnet eller dig och Tage. Men av egen erfarenhet vet jag att det hjälper att rida på lite längre tyglar och endast jobba med att få honom till att sätta under sig och då han förmodligen kommer hitta en egen bärighet, då kommer formen av sig själv, dock en form han själv föredrar och är naturlig för honom. Men när han väl hittat sig själv kanske man kan bygga på formen utifrån hans egen naturliga form?

Detta låter säkert väldigt uppenbart, men det jag snackar om är att gå tillbaka till "basic" och börja om. Det är svårt att fatta sig kort om detta utan att få det till och låta simpelt. Därför avslutar jag nu xD Men hör av dig om det låter intressant, haha (Om jag nu kan vara det).

2010-08-31 @ 17:51:40
URL: http://updatemyicehorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0