Återblick > Utveckling 2010

2010-04-05 | 17:26:39


Det här inlägget gör jag främst för min egen skull, så att jag har alla mina utvecklingsinlägg i ett och samma när jag känner att jag vill titta tillbaks och få lite inspiration. Känns väldigt viktigt för mig nu när jag ska komma i form igen efter skadan. Känn er fria att titta tillbaks på min utveckling med Tage 2010 om ni så vill, annars får ni bläddra förbi detta inlägg... ;p

17 Jan. 2010: AKTIV RIDNING Á LA GEORGE MORRIS -Starten på min "nya" ridstil! Man måste ändra tankesätt innan man kan ändra sitt uppförande, och det började jag verkligen göra här. Det är just den här ridningen som Tage kräver, att man "donkar på" och inte är rädd för att ta för sig.

20 Jan. 2010: TAGE WANT TO LOOK LIKE THIS -Jag hittade en häst, närmare bestämt hingsten Magini, som var lite lik Tage och gick otroligt avslappnat och fint. Detta blev mitt mål med Tage, att få honom lika fin.

14 Nov. 2009: RIKTLINJERNA -Riktlinjer för hur min och Tages ridning ska se ut när allt "grovjobb" är avklarat.

30 Jan. 2010: MÅL FÖR 2010 -Alla mål som jag hoppas kunna utföra tillsammans med Tage det här året. Tyvärr är vi ju lite på efterkälken nu efter min skada, men men...

30 Jan. 2010: FÖRSTA VIDEOANALYSEN -Jag analyserar för första gången mina videos, blev verkligen peppad att träna bort sakerna som jag upptäckte!

31 Jan. 2010: LÖSNINGAR PÅ PROBLEMEN -Funderade ut några lösningar på problemen som jag upptäckte vid videoanalysen.

1 Feb. 2010: TRÄNINGSPROGRAM FÖR TAGE -Ett träningsprogram för Tage som bl.a. inriktade sig på att bygga upp rygg/bak/buk-muskler. Dock har jag nya program på gång som ni snart får ta del av.

6 Feb. 2010: HAR JAG STOLSITS? -Får en kommentar som verkligen får mig att tänka till, och som blev nästa stora "break" för min ridning! Bytade därefter sadel och koncentrerade mig på sitsen, blev riktigt bra innan skadan!

9 Feb. 2010: BERÄTTAR HUR ALLT GÅR FÖR TILLFÄLLET -Berättar om hur det går med mitt arbete mot en bättre häst och ryttare.

16 Feb. 2010: ÄNNU MER UPPFÖLJNING -Berättar mer om hur allt går för tillfället. Önskar att jag var på detta stadiet igen ridmässigt! :p

1 Mar. 2010: SUPERLYCKAD TRÄNING -Samma dag som jag blev skadad, var dock sjukligt nöjd med hur passet gick! Första gången på flera månader som vi fick rida ordentligt i ett ridhus, och det gick perfekt!

12 Mar. 2010: JÄMFÖRA MIG PÅ LAGOM NIVÅ -Kommer fram till att jag har för höga krav på mig själv, att jag endast behöver sikta på att vara bättre än folket på 120-nivå, INTE dem som hoppar 150! En svår balansgång då jag ändå håller rätt mycket koll på ryttarna i de högre klasserna, svårt att inte jämföra då. Men en väldigt bra tanke som är värd att följas! Jag tycker att det är bra att finna inspiration/tips i toppryttarnas ridning, men man kan inte jämföra sig rakt av mot en ryttare med 50 års ridkunskap.

Postat av: K

Ni verkar ändå ha gjort en sjuhelsikes utveckling på bara 2 månader, bra jobbat! =)

2010-04-05 @ 18:58:46
Postat av: Anonym

Hej,

såg på voltige sidan på österlens ridklubbs hemsida att du blivit allvarligt skadad 2008, kan du inte berätta lite om det?

2010-04-05 @ 22:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0