Duuuktig Tage

2010-04-21 | 20:13:05



Blev den s.k. "cirkeln" idag (fast den liknar mer en triangel på flygfoto ser jag...)

Ooh, Tage var verkligen världsbäst idag! Tycker att alla mina ridpass på senaste tiden har varit väldigt lyckade på ett eller annat sätt, man kan fråga sig vad det beror på? Har vi utvecklats så mycket? Är vi i en formtopp? Bara tur? Är mina krav för låga? Hur som helst, det känns väldigt peppande och kul i alla fall.

Jag trodde att Tage skulle flyga i luften var femte meter i och med att det var så längesen vi red på denna vägen, och han har verkligen en guldfisks minne så på sina 18 år har han liksom fortfarande inte lärt sig att ett grässtrå som rör sig beror på vinden, inte för att den lever och vill äta upp honom... ;p Men OJ vad fel jag hade! Han var väldigt framåt, positiv, glad och intresserad, vilket han inte brukar vara när vi rider ut ensamma!

Koncentrerade mig inte så mycket på att få honom i form, utan körde mer på konceptet att låta honom ha kul och galoppera på så snabbt han ville (han brukar nämligen inte ha så mycket framåtanda när vi galopperar ute). Jag hittade en perfekt 3-punktssits! Allt blir så mycket enklare när man hittar precis rätt sits, lättare att inverka med alla hjälperna och det är lättare att få pli på hästen. Jag är nöjdare än nöjdast faktiskt! Vi hade tur dessutom, kom hem precis när det började hagla!

Postat av: Emily

Det är härligt när det går bra :)

2010-04-21 @ 21:24:46
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad roligt att det går bra för er! :) Det är alltid kul när man har en period där ridpassen känns bra på ett eller annat sätt - man blir som du säger - otroligt peppad! :)

2010-04-22 @ 08:41:51
URL: http://sofieandsurprise.blogg.se/
Postat av: BORÅS RYTTARE

Kul att det går bra :)

Om du vill ha mer fart på honom på barn hoppning så kan du ju terräng träna det är super kul det finns inget roligare för min häst har fått mkt bättre frambjudning för att vi tränar terräng :)

2010-04-22 @ 16:26:05
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

Vad roligt! Alltid lika peppande efter bra ridpass :D

Hur hittar man dessa flygbilder på slingor? Vad heter hemsidan? :)

2010-04-22 @ 16:28:08
URL: http://jennystoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0