Svar på frågorna DEL 3

2010-04-02 | 21:26:00

Vad är det lättaste att göra ifall man vill få ner en häst på tygel?
Vad ska man tänka på?
vad ska man göra?:D höhö:)
kram :-)
Formen kommer genom bakbensaktiviteten, så börja med att ha ett lagom tempo där hästen verkligen arbetar med kroppen. Sen är det viktigt att hästen är lösgjord med volter etc. Tänk på att ha en stadig hand, så den inte studsar och stör hästen i munnen. Jag har skrivit ett mer ingående inlägg om detta förut, finns HÄR.

Har du facebook och bilddagboken? vad heter du där? accepterar du om man skickar vänner förfrågan?
Ja, fast inte vidare aktiv på bilddagboken och förstår inte riktigt vitsen med att lägga in bilder etc. på facebook... :p Jag heter i alla fall "FrejaFeminin" på bilddagboken och "Freja Lindskog" på facebook. Jag brukar acceptera de flesta :)

Hur höga klasser tävlar du?
Jag har tävlat upp till 110 och ska upp i 120 så fort vi kommer igång med tävlingssäsongen :)

* Om du fick välja en låt som passar bäst in på dig, vilken skulle det vara?
* Vilken sorts musikstil gillar du bäst?
Skitsvåra frågor! Jag gillar i alla fall de flesta musikstilar! Typ allt utom hårdrock går att lyssna på ;p


Vilken är Tages bästa/sämsta sida? :)
Bästa: Att han kan det mesta bara man gör rätt
Sämsta: Att han kan vara en riktig fegis ibland... :p

Saknar du inte att rida Preston? :/
Ibland, men nu har jag ju Tage som jag lägger all min energi på! :)

- Vilken av dina hästar har du starkast band till?
Varierar så mycket beroende på vilken man lägger störst energi på för tillfället, så just nu är det Tage!

- Har du något favoritmärke när det gäller hästutrustning?
Hm... Njae, skulle nog inte säga att jag har det, köper det jag tycker är fint och av väldigt varierande märken. Treadstone har dock UNDERBART läder så det är nog faktiskt min favorit bland t.ex. träns och sånt! Har tyvärr inget träns därifrån än, men har klämt på ett flertal så snart blir det nog ett... ;p

- Hur gammal var du när du började rida?
Fick rida redan som bebis då jag hade min shettis och mamma hade en massa praktikanter som jag fick sitta framför etc. Rida ordentligt/själv gjorde jag nog kanske vid 6 års åldern?

- Vilket är ditt bästa hästminne?
Måste ni ställa så kluriga frågor! :p Tror jag svarade på det här i DEL 1, men jag kan faktiskt inte komma ihåg något speciellt... x)

- En tävling som du aldrig kommer att glömma?
Eh... Kanske på en ponnyallsvenska för typ 5-6 år sedan då jag inte alls skulle varit med, men någon i laget blev skadad så vi fick köra hem och hämta Tuffe och rida in utan att ha gått banan, slutade med att vi var felfria och typ snabbast :)

När blir foten såpass ok att vi kan ses på Snuggles? ;) haha!
Haha, efter lovet kan vi nog ses? :)

Måste först och främst berömma dig för helt underbara hästar, trevlig ridstil och en aktiv blogg!
- Vart köper du din underbara utrustning, såsom schabrak, pannband osv?
Tack så jättemycket, vad glad jag blir! :D Det är väldigt olika faktiskt! Lite varstanns, gillar att shoppa på typ Ebay där dem ofta är före med modet innan det väl kommer till Sveriges butiker.

- Hur rider du fram dina pollar?
Tänkte skriva ett inlägg om det här om några dagar! Håller på att arbeta fram en framridningsplan, då jag behöver en för att undvika så mycket "lulla-runt" som möjligt :p

*Hur högt har du hoppat?
Har hoppat 120 med Liva och Tage :) Mina hästar är gamla så jag pressar dem inte med höjder i onödan, vi tar det efterhand. Nu är det ju 120-klasser som vi siktar in oss på i år så mer behöver vi inte träna på :)

*Hur länge sen var det du hade din senaste pojkvän?
Haha, värst vad ni frågar om killar! ;p Har inte haft någon seriös på något år då jag känner att jag inte vill anpassa min tid med hästarna efter någon annan :p

*Läser du några stora bloggar, så som blondinbella, Kissie, Kenza?
Jag läser dem när jag har extremt tråkit och inte har något att göra ;) Den enda som jag då tycker är rätt underhållande är Kissies :p

*Vad är ditt favo ämne i skolan? :P
Inga? x) Om jag måste välja så får det nog bli... Idrott eller bild :)



Sådär, alla frågor besvarade! Stort tack till alla som skickade in sina frågor! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0