Dagens ridpass

2010-04-29 | 18:50:34


Änsålänge har jag lyckats hålla min ridplanering inför helgens tävling, måste vara första gången! ;) Det blev alltså uteritt som uppvärmning och därefter lite arbete på banan för Tage.

Han var så himla fin! Jag provade att rida med "unghästhänder", Tage är ju ingen enkel häst som gör vad man säger utan protester så i början stretade han bara emot och motarbetade handen/bettet. Efter ett tag började han dock förstå att han inte slapp undan idag och blev supermjuk i vänster, höger (den svaga sidan) tog lite längre tid men efter ytterligare ett tag så började han även lossna där. Arbetade mycket på volt och varvade med att låta honom galoppera på fyrkanten.

Jag är såå nöjd idag! Tage verkade också riktigt nöjd, öronen svajade fram och tillbaka som dem brukar göra när hästen är avslappnad. Detta var nog ett riktigt jobbigt pass för honom även om vi inte gjorde så mycket, får bara hoppas att han inte får för mycket träningsvärk så att han inte orkar hoppa på lördag... ;p

Postat av: Frida

Har inte din syster...Julia en blogg också??



.-}

2010-04-29 @ 21:54:17
URL: http://kotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0