VINNARNA I BLOGGTÄVLINGEN ÄR...

2009-11-12 | 00:48:08


Äntligen kommer resultatet från bloggtävlingen! Jag har haft en sådan beslutsångest, verkligen alla videos har varit fina och betydelsefulla! Min blogg handlar om att utvecklas, att alla kan lyckas med små medel. Förståelse mellan ryttare och häst och att självklart ha roligt på vägen! Dessutom så är detta en blogg för alla hästintresserade, nybörjare som elitryttare inom alla sorters grenar! Videoklippen jag valde representerar bloggens handling, och föreställer ryttare som på ett eller annat sätt är riktiga förebilder!


SOFIA KUMPUMÄKI
VINST: 2 BILJETTER TILL GÖTEBORG HORSE SHOW




SOFIAS MOTIVERING: "Jag valde detta för jag är så himla stolt över Gazbar som hästen heter. Började rida honom i april 2008 och då var han en fegis som knappt vågade hoppa hinder på 50 cm. Ett år senare hoppar vi 120 med lätthet och har kvalat till 130. Han fegar aldrig ur och vi har gjort ett antal språng på 140 som han klipper hur lätt som helst. Ju högre desto bättre är hans motto. Ingen trodde på honom i början och tyckte han var en klumpig häst som det inte skulle bli något av. Han har utvecklats så mycket och jag är fruktansvärt glad att jag orkade kämpa mot alla motgångar och numera är det bara framgångar för oss. Man ska inte dömma någon första gången man träffas."

JAG VALDE DETTA FÖR ATT: Sofia och Gazbars utveckling är imponerande, man ser verkligen vilken förändring det är på hästen! Jag tycker att detta är en värdig vinnare och sann förebild som har kämpat sig upp på en "värdelös" häst! Videoklippet känns verkligen personligt och man kan på något sätt leva sig in i filmen.


SARA USSING
VINST: 2 BILJETTER TILL GÖTEBORG HORSE SHOW




SARAS MOTIVERING: "Detta är min före detta häst Velvet. Jag köpte henne och var ganska så oryttinerad själv, detsamma var hon.
Sedan dess har vi båda vuxit tillsammans. Vi skapade oss en mängd av erfaranheter, vi byggde upp ett otroligt
stark band mellan varandra. Vi förstod varan, på alla sätt. Hon var den jag gick och pratade med när jag kände mig nere,
hon var den jag gick och pratade med när jag kände mig glad. Denna film beskriver ett mål vi hade tillsammans,
att kvala elit. Ett mål vi nådde. Men det var mycket mer än att hoppa högre hinder. Det var att övervinna ett hinder tillsammans.
Kan verkligen inte beskriva mina känslor för denna häst med ord, så det blir lite luddigt. Men jag tror du förstår! Du har ju själv
konstakt med dessa underbara individer. Ur mina tankar och känslor kommer detta videoklipp, därför valde jag det."

JAG VALDE DETTA FÖR ATT: Jag satt länge och velade mellan Sofias och Saras klipp, men kom sedan på att tävlingen hade 2 förstapriser! Detta var verkligen ett fint klipp och återigen så är personen en sann förebild, hon satte upp ett mål och fullföljde det!


JENNY BOSTRÖM
VINST: SCHABRAK



JENNYS MOTIVERING:
"Cajsas grej är att pussas och ska göra det mycket också =P hon lyssnar på ordet puss och kommer sött och vill bli pussad."

JAG VALDE DETTA FÖR ATT: Först och främst så är det otroligt gulligt! Sedan är det en fin relation mellan människa och häst.


ROSANNA ZIMDAHL
VINST: SADELÖVERDRAG



ROSANNAS MOTIVERING: "heej!! den här videon är från globen 2007.
jag är då en av dom där shettisarna;p men när man står där utanför och ska precis få rida in så höll jag nästan på o bajsa på mej, så kände jag, varenda gång. och sen när man kommer in så skriker alla o då pirrar det verkligen i HELA kroppen, det är en otrolig känsla!:D du kanske oxå har ridit där någon gång och det är verkligen jätteroligt!:) men nu är jag för stor för shettis och får tyvär inte rida där något mer.. men jag kanske kan komma dit på min d-ponny! man kan ju alltid hoppas:)"


JAG VALDE DETTA FÖR ATT: Haha, vem kan undgå att skratta åt denna videon?! Såg ni ryttaren som trillade av och inte fick tag i sin shettis? HAHA!


LOUISE SJÖGREN
VINST: 4-PACK MED STALLPADDAR



LOUISES MOTIVERING: "Jag tävlar NaNowa i westernridning. Hon är inte min häst utan min fasters. Det var andra gången jag tävlade henne och det gick som en dans! Det var klockrena byten och jag var så chockad över att hon faktiskt lyssnade på mig, då hon har sprungit runt lite "hej vilt" okoncentrerat de andra gångerna.
Vi tävlade bla. mot ett ekipage som vunnit alla klasser hon varit med i under dagen.
På prisutdelningen hade de delat ut alla placeringar utan 1:a och 2:a placeringen. Det var jag och hon kvar. Hon stog jämte mig och tittade på mig lite hånfullt kändes det som, och när de ropade upp henne på 2:a platsen blev hon helt chockad! "Haha! Där satt den!", så kändes det! Jag och NaNowa vann bara med ett halv poäng mer än henne, men iallafall!"

JAG VALDE DETTA FÖR ATT: Även om jag inte är så insatt i westernridning så tyckte jag att det såg otroligt fint och samspelt ut!

Jag kommer att maila er, och vill att ni svarar med era adresser så att ni kan få era priser hemskickade!

Som sagt så var det väldigt svårt att avgöra bland alla fina videos som skickades in, ni är alla vinnare på ett eller annat sätt, kom ihåg det! Sålänge tycker jag att de här vinnarna förtjänar ett grattis!

Postat av: STOCKHOLMSJENNA

Grattis till vinnarna! :)

2009-11-12 @ 10:17:02
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Sara

Woho gud var roligt! Tack tack igen !

Och stort grattis ni andra som vann också!

2009-11-12 @ 11:20:12
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: rosannazimdahl@bdb

hihii jag kom trea!!:D

2009-11-12 @ 12:18:09
Postat av: jenny

Tack igen! Och ja, Cajsa ska få så mycket pussar och godis idag så hon spricker =P

2009-11-12 @ 12:37:45
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: Lamia

sv: sånt är roligt :)

2009-11-12 @ 13:36:27
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/
Postat av: Renée

vilka fina videos!

Grattis alla vinnare!

2009-11-12 @ 14:01:42
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj vad alla varit ambitiösa :) Fina klipp du valt!

2009-11-12 @ 15:22:12
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: Sofia

tack så hemskt mycket igen. Jag är så glad att jag gråter. Tack för alla fina ord!

Grattis till allihopa :)

2009-11-12 @ 17:45:11
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Julia

sv: jag ska ha öråd först, haha xD

2009-11-12 @ 20:00:47
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Hej!

Tycker att alla hade gjort jättefina bidrag och tycker du ska göra fler sånna här tävlingar ;P

2009-11-13 @ 18:23:10
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Sofia: Kul att du tycker det, och jag tycker det är roligt att det var så uppskattat! :D Jag kommer självklart att ha fler bloggtävlingar men det är inte så lätt att hitta sponsorpriser, så det kommer nog först och främst bli när nästa erbjudande dyker upp... :)

2009-11-13 @ 23:11:12
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0