HIT eller SHIT-sko?

2009-11-27 | 22:43:51



Jag och Tage har dock en bit kvar innan vi ens är i närheten av något sånt här...
JAG STARTAR KM-DRESSYR IMORGON, på Tage. Gud, jag tror att det var miljontals år sedan som jag tävlade dressyr bara för min egen skull, annars så har ju jag och Tuffe bara agerat lag-uppfyllnad när det behövdes. Jag har absolut inga krav, jag förväntar mig inga strålande resultat, det här gör jag endast för skojs skull! Varken jag eller Tage är i topptrim, Tage är inte på långa vägar så mjuk som jag vill ha honom och jag har tappat rätt mycket dressyrkunnande själv eftersom jag inte kunnat träna seriöst på mina äldre hästar.

Vi åkte och tränade i ridhuset idag, med några dressyrstaket framme bara för att se hur Tage reagerade. Han tar ju gärna chansen att tönta sig om han får, men när han hade fått kolla ordentligt på dem så var det inga problem!
DET KÄNNS SOM ATT JAG HAR LITE MEDVIND JUST NU?... Livet känns rätt roligt, det mesta går som jag vill, hur underbart är inte det? Jag har hittat lite balans på saker och ting, inget är särskilt tungt längre. Det börjar kännas som det gjorde förr, och ni anar inte hur skönt det är!


TALANG SKÅNE! Jag är fortfarande jätteglad! Dock så tar jag det lite kyligare den här gången, jag förväntar mig ingenting, det är bäst så för att inte bli besviken. Jag kan dock inte låta bli att drömma mig bort ibland, hur det skulle kännas att se mitt namn på listan för de uttagna... Vi hinner såklart inte att bli något "drömekipage" innan mönstringen, det är lite synd eftersom vi nog hade haft en större chans då, men jag ska rida som jag brukar och hoppas på att domarna kan bli charmade ändå!


Bli bra!
TUFFES BEN ÄR INTE BRA ÄN... Vi vet inte vad det är med honom eller hur vi ska behandla, det har gått minst 1 månad sedan hovbölden och allt är läkt och fint nu, men under tiden han hade bölden så har antagligen senan blivit kraftigt överbelastad och det svullnade upp ordentligt. På 1 månad har det varken blivit bättre eller sämre, senan är fortfarande lika svullen som innan. Vissa dagar går han helt normalt, just när man börjar tro att han är bättre så haltar han. Visserligen så vet jag en annan häst som haft exakt samma symptom efter en hovböld, och fick stå upp till ett år... Någon som varit med om något liknande och kan dela med sig av sin erfarenhet?
REGN, REGN, REGN, REGN... När ska det bli lite behagligt väder? I flera veckor har det varit mulet, regn och obehaglig blåst, någon gång borde det väl ta slut? Det är visserligen december, men t.o.m. för en sådan månad så är det här skitväder! Inte ens hästarna uppskattar att gå utanför stallet.
BLOGGEN SACKAR EFTER... Jag har visserligen sagt att jag skulle ta det lugnt ett tag, men kan ändå inte låta bli att känna skuld när den inte uppdateras... Jag har bara ingen ro till att sitta och skriva just nu, för mycket saker händer i mitt liv och jag känner mig väldigt fokuserad på Tage, vår utveckling tillsammans. Jag vill ju ha en bra blogg, men ännu hellre vill jag ha en bra häst. Jag hoppas att ni läsare förstår och håller ut, någon dag kommer blogglusten att explodera igen!

Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Lycka till imorgon, håller tummarna! :)

2009-11-27 @ 23:03:23
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Carina

Rid och ha roligt! Man lär sig på allt man gör så detta blir ett steg på vägen!

Hade bra!

2009-11-28 @ 10:25:15
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Håller tummen för dig :D

Och jag håller med dig om det där med regn..blää...

2009-11-28 @ 11:38:11
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0