Veckans HIT eller SHIT-sko?

2009-05-27 | 22:17:02


 

 SNART SOMMARLOV! Ja, snart är denna veckan över och då är det bara 1 hel-vecka kvar innan vi slutar på torsdagen den 11/6. JIPPIE!

 BETET BÖRJAR NÄRMA SIG... Det är så kul och se på hästarna när det vankas sommarbetes-släpp, de känner verkligen på sig när det är dags! De hästar som inte fattat det än blir sen helt stolliga och lyckliga när de ser den stora kullen uppenbara sig! Dock har jag inte hunnit uppnå mitt delmål med Amber ännu, att kunna rida henne själv tillsammans med de andra på väg ner...

 JAG HOPPADE Preston igår för Christer Ewesson, vilket kändes som att det var den bästa hoppträningen hittills! Jag koncentrerade mig på rätt saker, och red med självförtroende mot hinderna, och Preston var positiv som vanligt och dessutom inte så jättefeg på nya läskigare hinder. Vi hoppade t.ex. en oxer med ett schackrutigt skynke (Ett sådant som ska likna en mur) och kombination. Stolt!





 DET DÅLIGA med gårdagens träning var att vi i början snubblade över ett hinder, och då gick min rygg "upp" igen... Denna gången värre än någonsin dessutom, fick knappt ens ut benen ur bilen eller ställa mig upp efter att ha legat i soffan, utan att det kändes som att någon gjorde tusen nålar på ryggraden...

Det positiva är dock att jag kl. 09.00 imorgon ska åka till en duktig kiropraktor. Förhoppningsvis slipper jag dessa problemen sen!

 INGEN TÄVLING... Eftersom ryggen håller på och kärvar så får jag inte lov att tävla på tisdag... Jag skulle egentligen tävlat Preston då på Färs kvällshoppning för unghästar...
Postat av: Mia

ja, jag tror de är viktigt för alla hästar att få varierande träning, tror att de gör dom gladare och att de lär sig uppskatta de dom verkligen tycker är roligt mer :)!



usch de lät verkligen inte roligt, hoppas att du får till ryggen imorn då ! håller tummarna :)

2009-05-27 @ 22:58:15
URL: http://ahlqvistarns.blogg.se/
Postat av: sofi

Skoj att du gjorde en bra träning ooh hoppas att du får ordning på ryggen. Själv så kämpar jag med en stel nacke, måste vara åldern... =)

2009-05-28 @ 08:58:26
URL: http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen
Postat av: - Hanna

Ja :) Var ett tag sen, hur är det med dig?

2009-05-28 @ 09:22:56
URL: http://hnaolsn.blogg.se/
Postat av: FREJA KNUTSSON

fusk! du slutar EN dag före mig ;Dhaha!

2009-05-28 @ 22:44:10
URL: http://guilibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0