Bland jordhögar och bommar

2009-03-21 | 20:06:20



Så, nu får jag väl börja bena av alla måste-inläggen som ska skrivas...

Gårdagen spenderades på Kjellsons gård, där jag red Preston tillsammans med Kajsa på Flugan. Det blev uppvärmning ute på ett stubbfält, Preston var faktiskt riktigt pigg jämfört med förra gångens uteritt, vilket bara är kul! De ska få leka av sig lite när man är ute tycker jag.

Sen blev det en stund på banan dessutom. Maria hade ställt upp lite gymnastikhinder, studs och bommar så det var bara att träna på! Det märktes att Maria hade tränat mycket på galoppfattningarna, en stor förbättring! Men jag tror att jag ibland är lite otydlig och slarvig med hjälperna, ibland blev det nämligen fel galopp etc... Bank på mig...

Mot slutet blev det några skutt över hinder på 50-höjden, några bra språng fick vi allt till, men lika många dåliga. Inget som var Prestons fel utan återigen var det jag som slarvade, jag kan inte vänja mig av med att jag inte bara kan åka häst längre!

Men en bra sak har jag att berätta; Han sträckte inte alls ut tungan förutom en endaste gång, när jag försökte rygga honom (Vilket han inte har lärt sig ännu = Han blev irriterad och började med tungan). Så nu är det konstaterat att så fort han måste göra något tråkigt eller stunder då han har tid att tänka på annat än arbetet, då åker tungan ut. För den höll sig minnsann inne under hela uteritten och hoppningen när det hela tiden matades på med nya saker; Jordhögar, brevlådor, bommar och allt vad det nu kan vara.
Postat av: kajsa

BANK PÅ DIG! vilken bank? sparbanken??:P

2009-03-22 @ 18:24:41
URL: http://kajsakjellson.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

Kajsa: Ja, jag vill ha sparbanken på mig... x)

2009-03-22 @ 18:49:26
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0