Dressyrpass i solen

2009-06-15 | 17:31:16



Äntligen hemkommen! Har varit nere i Jannelund hela dagen, där vi har sommarstugan och sommarbetet. Vi håller på att bygga ut vår ena stuga så att det finns fler sovplatser och utrymme, mormor och hennes gubbe har ockuperat den stora stugan nämligen.

Under tiden som mamma målade passade jag på att rida Tuffe. Egentligen försöker jag undvika att rida mitt på dagen under sommarhalvåret, solen står på som mest då och gör både häst och ryttare onödigt slöa. Men idag blev det ett undantag, jag vet att jag inte hade orkat ta alla tre hästarna på raken så då är det smartare att dela upp. Catrine ska ner nu på kvällen så då tänkte jag passa på att ta Amber samtidigt, och skritta ut på Liva senare.





Tuffe gick ett dressyrpass på banan, fast med hoppsadel och pullarträns... Vi har haft så fullt upp att vi inte ens hunnit flytta ner alla hästsaker som behövs, allra minst fixa fint på ridbanan... Men imorgon tror jag att vi ska ha en liten fixar-dag! Men, som sagt; Tuffe blev dressyrtränad för första gången på länge. Jag har lite svårt att hitta takten i hans galopp nu när jag är så van vid stor-häst-steg, men en annan sak som vägde upp var att jag t.o.m. fick Tuffe i form! Jag börjar bli lite brinnjäklig på det där alltså! Han är nog en av de svåraste hästarna att få i form då han gärna smiter undan arbete på ett eller annat sätt, så idag kan jag känna mig stolt i alla fall!

Nu ska jag skynda mig att äta makaroner sen blir det ridning igen!
Postat av: ღ DesignByMilly ღ

Hejsan!

Kikar in..



Hoppas att du har haft en underbar start på nya veckan!



Kram Milly ღ

2009-06-15 @ 18:02:37
URL: http://designbymilly.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hur gör du då när du får hästarna i form? Vad är det du är noga med och hur tänker du?

2009-06-16 @ 08:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0