News:

2009-06-18 | 12:20:04


Bild från 2008. Detta var hennes bästa form då...

BRA: Igår travade och galopperade jag Liva på ridbanan för första gången på väldigt länge! Förutom att hon var lite knackig i galoppen, vilket inte är så konstigt, gick det super! Vi siktar in oss på Österlens Ryttarförenings sommarhoppning den 2/7, men vad som händer fram tills dess får vi såklart se. Roligt i alla fall!


Julia och Sundance filmas tillsammans med Tobbe Larsson

HÄLFTEN/HÄLFTEN: Julia har nu fått besked från Ponnyakuten att hon inte kom med. Jag tror de tyckte att hennes "problem" var för lätt? Men här finns något positivt också; Jag tror att det första avsnittet i Ponnyakuten kommer vara från de olika uttagningarna, så kanske hon kommer med på en hörna ändå?


Maria och Preston skulle ha startat deras första dressyrtävling igår...

VERY BAD: Preston är halt! Vilket han har varit väldigt ofta på sista tiden, det är precis som att hans ena ben inte orkar lyfta upp kroppen helt plötsligt, så han knäar och sedan är han halt. Maria ringde till kiropraktorn igår, som sa att han nu endast får skrittas fram till 29/7(!), då det var den enda tid hon kunde ge oss! Så alla sommartävlingar får vi stryka för Preston, så just nu får jag förlita mig till 100% på Liva igen... Och stackars Maria som skulle starta sin första dressyrtävling på honom igår! Men, det är inget att göra åt, och jag börjar ju bli speciallist på lugna skritt-turer så det blir väl inget nytt i min vardag... ;) Kanske han blir en ännu mer superhäst än vad han redan är, när behandlingen är över?!
Postat av: ina

inga problem!:D blir så glad när jag hittar bra hästbloggare!

2009-06-18 @ 13:34:44
URL: http://iinah.blogg.se/
Postat av: Hanna

oj, det var ju lite blandade nyheter.

kul att liva är på gång igen och att ni satsta på tävlingar igen... men otroligt tråkigt med preston...

och din syster... dumt att hon inte kom med! hade varit intressant att se vad de gjort...

2009-06-18 @ 15:09:51
URL: http://hpsdagbok.blogg.se/
Postat av: Sofi

Verkligen trist med en halt häst.



Tobbe Larsson har sin fina gård inte långt ifrån där jag har hästarna. Man kanske ska hälsa på när det är dags för inspelning? =)

2009-06-18 @ 16:54:20
URL: http://blogg.ystadsallehanda.se/hastbloggen
Postat av: Linn

heeej! trevliga dina hästar lät..



Jag har en valack 17 år, som jag haft sen han var 7 år. har tävlat upp till 130-120 klasser många år med han... nuförtiden går han 110 klasser, ska inte ta upp han mer i klasser, han är bara 156:)& börjar bli lite till åren, så man satsar kanske inte om på han.. men vi har blivit lite stilhoppnings inriktade, så startar mkt det med honom, vi är rätt samspelta efter 10 år hahah!!! det är han jag vann lamicell med...



Sen har jag ett sto 7 år (fölsto så hon går som 6 år ) hon har startat 120 klasser som 5 åring, nu är jag anmäld 110 -115 i sommar med henne, hon hoppar rätt bra, så jag hoppas på henne;) vilket blir spännande :)



sen har jag mina goa ponnysar som jag aldrig ska sälja heller :)

2009-06-18 @ 22:38:58
URL: http://ladylinn.blogg.se/
Postat av: Sabina

Gud vilken bra blogg du har! Det var jätteintressant att läsa allt så hit kommer jag flera gånger :D

2009-06-19 @ 00:22:21
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förstår inte riktigt hur du kan tävla hoppning på en så gammal häst som även är halt så ofta.

2009-06-21 @ 21:21:19
Postat av: FREJA LINDSKOG

Anonym: 20 år ingen ålder för en häst, vet du att John Whitaker och många andra tävlat sina 22-åringar i GP-klasser? Då är inte 90-klasser särskilt "farligt". Man ska inte dömma efter åldern.



Att hon har varit halt ofta beror på att hon haft en envis sträckning i lårmuskeln.

2009-06-21 @ 23:18:32
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: emma

fin blogg och härliga bilder!

2009-06-24 @ 08:51:26
URL: http://newtonochjag.blogg.se/
Postat av: caroline

Tråkigt med Preston, vad säger veterinären? Låter skumt med en hälta som kommer och går

2009-06-24 @ 14:18:29
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0