Perfekta framtidsplanen!

2009-07-18 | 20:39:13


Du kommer alltid att vara min bästis och bästa häst oavsätt!

När jag är 18, då ska jag satsa, riktigt satsa! Som jag skrev i ett inlägg tidigare så kommer jag ju ändå inte kunna utvecklas uppåt i klasserna utan en yngre och duktig häst, och det tar ju ett tag att hitta. Jag "har" ju redan en superhäst i form av Preston, men han ska först och främst bli frisk, och sedan rutinerad på banorna.


Framtidshoppet?

Därför har jag tänkt ut att 18 är en perfekt ålder att riktigt ge järnet, under tiden där i mellan hinner Preston vässa klorna ordentligt och jag har förhoppningsvis hittat en yngre läromästare som har hjälpt mig att stabilisera oss i högre klasser. Kunskap är också väldigt viktigt att ha, så jag har 1½ år på mig att lära mig allt om allt!

Sen skulle jag gärna vilja jobba som beridare/hästskötare åt några duktigare ryttare, först någon i Sverige, och sedan utomlands.


Bl.a. denna svenska ryttare vill jag jobba hos!

Jag har än en gång insett att man inte kan få allt på en gång, därför tycker jag att denna planeringen är en väldigt bra "mall". Jag har tid att förbereda både mig och hästarna så att vi alla kan vara riktigt vassa så småningom! För, har man inte pengarna, så får man hitta andra sätt att nå framgångar!

Ett litet sammandrag av mina planer inför framtiden, resten finns i mitt huvud och anteckningsblock ;)
Postat av: Lisan

Ja det är roligt! men har aldrig fått chansen att rida in än :)



Framtidsplanen ser ju riktigt bra ut, och kul :D

2009-07-18 @ 20:54:59
URL: http://griseknoe.blogg.se/
Postat av: Lisan

Jag tror ärligt det blir bra faktiskt! man får ta ett steg i taget lixom :)



Åh vad kul, eller aa både och med den unga ;) Skulle vilja görat nån gång, verkar lärorikt :)

2009-07-18 @ 21:33:52
URL: http://griseknoe.blogg.se/
Postat av: Lisan

haha nu glömde jag svara .

Simba är min kompis ponny. Nån okänd blandning, men ser ut som det är norsvenskt, highland och fjording i honom :)

2009-07-18 @ 21:35:05
URL: http://griseknoe.blogg.se/
Postat av: Kajsa

du har redan berättat de för mig ;)



vem är de på bilden? Maria?

2009-07-18 @ 22:17:36
Postat av: Emilia

Du är jäkligt mogen för din ålder. Älskar verkligen att du är så målinriktad, du ger verkligen inspiration :)

2009-07-18 @ 22:33:30
URL: http://emiilia.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Kajsa: Det har jag säkert! ;D



Japp, Maria Gretzer. Tycker att hon verkar vara ordentlig och har bra åsikter kring hästarna, plus att hon bor i Malmö, så det är ju nära :)

2009-07-18 @ 22:50:38
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Hanna

jasså, det säger du... jag får se vag jag tycker när jag väl kommer dit någon gång ;)



det där låter som en väldigt bra plan tycker jag =)

2009-07-19 @ 11:34:54
URL: http://hpsdagbok.blogg.se/
Postat av: Jolin

Jag tror att det är jätteviktigt att ha mål att jobba mot, men i sin egen takt. Det kommer förmodligen ge dig mycket mer att vänta något år innan du börjar satsa ordentligt, istället för att stressa fram några halvdana resultat.

Det är lite samma sak för mig. Jag har nyligen köpt en häst från ridskolan, som jag har ridit & tävlat i flera år innan jag köpte honom. I våras red vi tom division II för klubben. Självklart skulle jag kunna kasta mig ut och fortsätta tävla, men istället väljer jag att börja om. Med ny tränare, med ny sorts träning. Träning som förmodligen bara kommer vara till både min och hästens fördel i slutändan. Även om jag är jättesugen på att tävla just nu, så ser jag ingen anledning till att stressa. Vi har hur många år som helst framför oss, där vi kommer hinna tävla hur mycket som helst. Varför inte ta den tid som behövs, för att tävlingarna även ska ge resultat som man kan känna sig nöjd och stolt över?

Att "börja om" med träningen på en 12-årig häst kan ju låta ganska drygt, men det är riktigt kul och jag ser verkligen fram emot den dagen vi ska ut och tävla igen!



Lycka till med dina framtidsplaner! :)

2009-07-23 @ 11:23:38
URL: http://jolinm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0