Till och med jag själv glömde bort...

2009-01-31 | 22:07:02

... Att det är min födelsedag på torsdag?!

Efter julens paketfiasko har jag tagit det säkra före det osäkra den här gången, jag önskar mig bara pengar! Det smarta med att jag önskar mig det, och att min födelsedag är innan Göteborg Horse Show, är att jag förhoppningsvis får pengar så att det räcker till att shoppa upp hela GÖTEBORG HORSE SHOW-MÄSSAN! Vilket självklart leder till att jag får vad jag vill ha denna gång:

TRÄNS: Jag ska leta reda på Stübben-tränset eller ett som ser ut ungefär likadant, huvudsaken är ju att det är ett svart aachenträns med flätat pannband!



FÅRSKINNSPAD: Åt Liva. Är så himla trött på hennes gamla, gråa och tuffsiga som hon har nu, hon behöver en ny så att vi slipper skämmas ute på tävlingar!

Dessutom är kravet att den inte ska vara som en "vojlock", utan vanlig pad-form. Kravet gäller särskilt till hennes dressyrsadel! Jag kan inte rida i den p.g.a. att fårskinnet där nere är alldeles för tjockt och hindrar skänkeln från att komma åt...



STIGBYGLAR: Just nu har jag stigbyglar med en "gummisnodd" på sidan, problemet med dem är att gummisnodden töjer ut sig och blir slapp, vilket gör att den helt plötsligt kan lossna! Samma sak har hänt med läderfästet som "gummisnodden" är fäst vid, bl.a. hände det under Gymkhanan på Julshowen. Mindre kul.

Jag tänkte leta efter de "böjbara" stigbyglarna, som tillverkas av bl.a. Sprenger.


SADELGJORD: Samma sak här som med fårskinnspadden; Just nu har Liva en gammal trasa till sadelgjordstunnel! Den är vit (!), eller rättare sagt grå eftersom hon nog har haft den i 10 år, och allmänt ful. Jag kan heller inte ta av den eftersom hon får skav annars... Vilket dilemma!

Eftersom jag inte är någon "klä-in-din-häst-i-tunnlar-och-fårskinn-överallt"-ryttare så vill jag ha en sadelgjord som är fodrad med fårskinn, på det viset slipper jag skämmas över den mögliga trasan till tunnel OCH det blir inte särskilt mycket ludd som kommer synas! Perfekt!


Dock kommer jag inte att köpa en med hopplatta, det behövs inte.

SCHABRAK: I massor!



BENSKYDD: Vilka vet jag inte riktigt, även om jag har kollat in vissa mer än andra... Veredus verkar många ha, men Dy'on har ett par helt vanliga som jag funderar på om Liva passar bättre i? Hon är svår att köpa saker till, det får inte vara saker med för mycket på, då ser hon överdriven ut. Samtidigt ser hon ut som en gammal promenadhäst om hon har lite för vanliga saker...



- - -

Där har ni ett litet smakprov på några saker som definitivt ska inhandlas! Jag har självklart miljontals andra saker som jag vill köpa, men dem får ni se först efter de har kommit i min ägo!
Postat av: Beffa

Han har fått en gaffelbandsskada, varit skadad sen i maj. Enligt veteriären kommer han aldrig mer kunna ridas, men ett litet hopp har tänts då han ser bättre ut än han gjorde inför första återbesöket då vet tyckte att jag kunde sätta igång honom, så kanske kanske..man vet aldrig!

2009-01-31 @ 23:09:18
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Jacqueline Dinewald

Ja hon är verkligen en ponny som syns i mängden :)

SHIT vilken fin blogg du har!!

2009-02-01 @ 11:46:10
URL: http://charente.blogg.se/
Postat av: Jacqueline Dinewald

svar: Ja du, det står att hon är brunskimmel i hennes papper, men hon har ju prickar på rumpan så det stämmer väll inte ritkigt! haha :)



2009-02-01 @ 13:24:12
URL: http://charente.blogg.se/
Postat av: caroline

CWD har en fin gjord med fårskinn:)

2009-02-03 @ 21:29:17
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag fick ett par såna böjbara stigbyglar av mamma förr förra julen, men jag lämnade tillbaka dem, för jag tyckte det var onödiga pengar! De kostade 1000 spänn och jag kände nej varför då? Jag gillar ju de jag har.. Har ett par där "stålsidan" som är längst ut är lite böjd framåt, för att man inte ska sitta fast om man trillar av. Gillar dem much :)

2009-02-04 @ 20:03:25
URL: http://soockertoopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0