På jakt efter det perfekta tränset

2009-01-27 | 21:30:51

Ända sedan förra året har jag varit på jakt efter det perfekta tävlingstränset till Liva, men har ännu inte hittat det. Hon är ingen häst som passar i vilket träns som helst, låt oss säga att i det här fallet måste tränset göra hästen. Vad jag letar efter är ett svart aachenträns, med inte för tjocka nos- och pannremmar, ganska höga krav alltså!
Men igår hittade jag faktiskt ett som jag tror hade förvandlat Liva till askungen på balen, nämligen det här:



Ett Stübbenträns som finns i Höökskatalogen!

Just det här med flätade remmar är jag ganska svag för, det är så himla fint! Och kring 1500 kronor är ju heller inte så jättefarligt? Om man nu ska jämföra med andra märkesträns som Dy'on och liknande som nog kostar något på 3000 kronor?! Sen är det ju inte så viktigt att det är ett märke heller, tycker jag. Märkessaker avgör ju inte hur väl man presterar på banan, men det är ändå något speciellt med märkesgrejer... De har liksom en annan glans över sig än de billigare sakerna har?...

Sen har jag ju hittat ett annat magiskt träns, problemet är bara att jag inte hittat det när jag suttit och spanat i webbutiker, utan på bilder av ett annat ekipage:



Har ni tips på var detta mystiska träns kommer ifrån eller på något annat snyggt träns, varsågoda att kommentera!
Postat av: caroline

det tränset tycker jag är förbannat mycket tråkigare i verkligheten än på bild tyvärr. Annars är Stübben underbara träns, men mitt favoritträns därifrån tillverkas inte längre så jag har övergett Stübben tyvärr. Ett klinkerträns av något slag är alltid fint, Equipe,HG,Eric Navet mfl har snygga med klinkers.

2009-01-27 @ 23:47:32
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Josefine

Tycker att Stübbentränset med flätat pannband var skitsnyggt! Speciellt om man har en häst med lite pannlugg :)

2009-01-28 @ 14:58:01
Postat av: Anna

Kör på Stübbentränset tycker jag! Personligen har jag 3 stycken olika av det märket hemma, plus min sadel, och jag älskar dem :):) Lädret är så fint och de gör så fina grejer till helt okej priser :)

2009-01-28 @ 15:05:06
URL: http://soockertoopp.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

Josefine: Yes! Några som håller med mig! :D Visst är det?! Liva har ju bara en liten tott på typ 10 hårstrån som pannlugg, i och för sig hade jag tänkt börja tävla henne i knoppar från och med nu eftersom hon var jättefin i det på KM:et, men tränset är ju lika fint för det :)

2009-01-28 @ 18:14:45
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Anna

Gå in på www.annalindblom.bloggproffs.se

2009-01-29 @ 17:20:45
URL: http://www.annalindblom.bloggproffs.se
Postat av: Jo

Ja då syns ju flätningen ännu bättre :)

2009-01-31 @ 00:26:58
URL: http://cookiescloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0