Dåligt / Bra

2009-01-17 | 18:20:49

Jag tänkte börja med att berätta om gårdagens pass, eftersom jag inte hann det igår.
Det hände en störande/läskig sak, och sedan en hysteriskt rolig sak!


Susanne på Liva, 2007.

Jag hade ju planerat att rida en långrunda med klättring, men så det blev det inte, för en stor lös hund kom springande mitt över åkern! Jag är inte rädd för hundar, sålänge jag känner dem eller ser att den har en ägare vid sin sida. Kommer den springande helt ensam så blir jag däremot helt paralyserad! Man vet ju aldrig om den är snäll eller ilsken...

I alla fall så valde jag det säkra före det osäkra, vände tillbaka och tog en kortare på runda, vilket innebar bara skritt eftersom den är så kort, plus att grusvägarna var stenfrusna.

Till det roliga: På åkern som vi red bredvis hade bonden precis varit och gjort något på, så där fanns en hel skock med kråkor och andra fåglar. Gissa vad som hände? Någon av dem sket Liva mitt i pannan!... Jag skrattade nog hela vägen hem!
Man säger ju att får man fågelskit på sig betyder det tur. Hur det nu kan betyda det, efter att ha oturen att få det på sig?!


Moby Dick, och Catrines hand...

Dagens ridtur gick suveränt! Jag drog med mig Catrine och Moby på rundan till Kåsebergabackarna (Äntligen fick hon sitt klättringspass!), 15 minuters trav där gjorde susen. Hon var inte riktigt medgörlig till form idag, men det gjorde inte så mycket idag, hon jobbade på bra i backarna.
Postat av: Katja

haha, fågelskit rätt på hästens panna X)

2009-01-17 @ 18:41:03
URL: http://equestrian.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag skulle nog dött av skratt om en fågel hade skitit Hilma i pannan xD

2009-01-17 @ 20:12:28
URL: http://mjuppi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0