Äppelcidervinäger?

2009-01-06 | 17:34:56

Igår blev det lite hästshopping tillsammans med mamma! Tyvärr inga kläder eller liknande, bara lite fodertillsatser i form av glukosamin och äppelcidervinäger. Jag har aldrig använt äppelcidervinäger förut, men har hört/läst mycket bra saker om det, så jag tänkte att det inte skulle skada att testa ett tag!

Enligt min senaste hästtidning ska det...

... Underlätta pälsfällningen.
... Hjälpa äldre hästar till smidigare rörelser.
... Hålla flugor, knott etc. borta.
... Få hästar med dålig aptit att börja äta.
... Motverka fång.
... Vara bra för tarmar och ämnesomsättningen.
... Motverka klåda hos hästen.
... Minska biverkningar från mediciner.
... Hjälpa njurarna att ha en renande effekt i hästens kropp.
... Ge glänsande hårrem.

Hästarna fick det i kvällsmaten både igår och idag och de verkar i alla fall inte tycka att det är äckligt? Alla kränger på som vanligt.
Ger ni era hästar äppelcidervinäger? Hur tycker ni att det fungerar?
Postat av: FREJA KNUTSSON

jag har aldrig testat det! :O men ska verkligen börjar göra det, om det håller punkterna som står ;) du får säga sen om det verkar så bra som det står :D vad kostar det föresten, & var köpte du det? ^^

2009-01-06 @ 18:20:37
URL: http://guilibe.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag brukar e min häst det på vintern eftersom hon får så svårt att kissa om det är riktigt kallt. Funkar ju mot urinvägsinfektion, så jag tycker det är bra.

2009-01-06 @ 18:57:22
URL: http://duagava.blogg.se/
Postat av: caroline

nej tror inte på sådant dessutom smakar det apa

2009-01-07 @ 20:36:59
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tja, det kan ju inte bli värre bara för att man ger dom det iallafall. Försöka duger ju, och eftersom maten påverkar oss så mycket är det klart att det gäller detsamma för hästar! Äppelcidervinäger finns ju i alla vanliga mataffärer, men hur mycket ger du varje dag?

2009-01-11 @ 21:17:32
Postat av: FREJA LINDSKOG

Emelie: Precis :)



Jag ger några skvättar bara. Jag har läst att vissa personer ger ½ dl/dag, men det tycker jag är för mycket.

2009-01-11 @ 21:43:26
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0