"Balans till häst"

2009-02-19 | 20:32:04

Idag har jag fått världens fynd! Jag fick boken "Balans till häst" av farmor! Visserligen ganska jobbig att läsa eftersom det är ganska mycket text, men om man tänker på hur mycket man lär sig och förbättrar sin ridning så är det definitivt värt att ta sig igenom!

Och på tal om att bli en bättre ryttare. Har ni någon gång varit med om att en riktigt duktig (Duktig kunskapsmässigt, inte "placerings-duktig") och känslig ryttare sitter upp på vilken gammal häst som helst, och plötsligt förvandlas den medelmåttiga hästen till en ståtlig springare som ser ut att ha tävlat på Grand Prix-nivå? Det är fantastiskt att se! Det borde vara alla ryttares mål, det är mitt i alla fall.


Duktig ryttare; Elin Jeppsson!

Förresten så är min förkylning nästan puts väck! Jag har följt väldigt strikta rutiner med varmt honungsvatten, te med honung, C-vitaminer, nässpray, vila och varma filtar, jag hoppas att det inte blir värre igen förräns Göteborg Horse Show är avklarad i alla fall!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0