Preston

2009-02-20 | 14:47:16

Nu blir ni spända, va?

Träningen idag gick jättebra, vi börjar lära känna varandra bättre och bättre och jag kunde hålla mig kvar i den stora galoppen mycket lättare idag! Han är precis motsatsen till Liva; Liva är ganska självgående, kan tempot och vilket avstånd bäst själv - Preston är vinglig och osäker på var, när och hur han ska gå an och hoppa hindret.
Han är med andra ord ganska valpig fortfarande, men han har en enorm kapacitet som ligger gömd, med lite träning kan han nog gå rätt långt.

Vi tog inga bilder idag (Men ägarens man gjorde, så dem får ni se så fort de blir hitskickade!) men däremot filmade vi lite. Det blev inte världens stiligaste ridning idag, vi letar fortfarande varandras knappar, så det får ni ha lite överseende med! Även att jag hoppar i en dressyrsadel (De har ingen hoppsadel, men vi håller på att leta efter en till honom) och att mamma står och galer...


Postat av: Madde

Vad kul, såg att du oxå hade en halvblod/nodsvensk korsning.

Jag har ett sto f.-04 av samma korsning, trevliga tycker jag. Fin blogg du har.

2009-02-20 @ 15:10:31
URL: http://sjobergs.blogspot.com
Postat av: Madde

Ja de blir rätt maffiga och trevliga hästar, dock kan nordisen i henne visa sig när hon inte vill riktigt som jag.

Har aldrig vart med om en så bestämd dam tidigare =)

Stämmer, det är hon på min headers, tyvärr från förra året men ska försöka ta lite nyare foton snart.

2009-02-20 @ 15:37:49
URL: http://sjobergs.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha vad roligt, precis så gör Tequila oxå. Hon vägrar förstå att hon är yngst och borde lyda de andra :)

Hon kan även få för sig att hon är hingst och hingsta upp sig och leva rövare.

Men som du sa de är väldigt envisa vilket är väldigt bra om man kan vända det till något positivt =)

Lägger till din blogg på min sida om det är ok.

2009-02-20 @ 16:06:34
Postat av: Alexandra





skön skånska! haha tack för din röst!





2009-02-20 @ 17:02:54
URL: http://alexandradr.blogg.se/
Postat av: Madde

Man skulle kunna tro att våra tjejer är syskon, Tequila är inte heller snäll mot vårt andra sto, hon bossar och låter henne inte komma fram till hö't, och då är det andra stot ändå väldigt ranghög.

2009-02-20 @ 17:09:53
URL: http://sjobergs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0