"Hello, I'm interested in your horse"

2009-08-21 | 22:40:16

Haha! Jag har nyss suttit och skrivit ut annonser på alla möjliga hästsajter, att jag söker en foderhäst för ev. senare köp. Jag är olydig och skriver även på "Hästar säljes", det är ju där som majoriteten tittar! Som bild lade jag ut min favorit på Liva och mig. Kollade snabbt mailen innan jag avslutade, nytt mail! Och angående annonsen på Hästnet!

"Hello, I'm interested in your horse, what will she cost?"

Hm... Svarade snabbt att hon inte är till salu.


Lite smickrad är jag allt, det betyder ju att Liva är snygg!
Postat av: KJELLSON KAJSA- Min ponny & Jag

haha xD

2009-08-22 @ 00:43:54
URL: http://kjellsonkajsa.blogg.se/
Postat av: hanna

sådana människor har mailat till mig också. De svarar nog på alla annonser utan att ens läsa annonsen först!



Det var nån gubbe i Uzbekistan som ville köpa min häst. Han tyckte att "en vän" till honom skulle komma och hämta min häst och köra den till uzbekistan. Och om han i uzbekistan tyckte att hästen verkade vettig så skulle de föra över pengar till mitt konto (alltså skulle jag inte få några pengar innan de hämtade hästen). Jag bara garvade och slängde mailet. Inte skickar man iväg en häst till uzbekistan utan att ens få betalt ;P

(och förövrigt skulle jag aldrig få för mig att sälja en häst till nån gubbe i Uzbekistan).

2009-08-22 @ 07:41:16
URL: http://emeralds.blogg.se/
Postat av: Molle

De samma sak när vi sålde Alice!

Den va en kvinna från england som var intresserad av Alice och dom ville inte prova henne eller nått utan dom skulle sätta över pengar och pengarna som de kostade av frakta över henne med båt!

cepe skumt ju!

2009-08-22 @ 08:35:17
Postat av: Anonym

Kan inte annat än att fnissa när jag läser kommentarerna, shit så skumma människor det finns! Undra om det är någon som går med på att skicka iväg sin häst så långt utan att få betalt för själva hästen?

2009-08-22 @ 09:05:16
URL: http://flyinguphigh.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Molle: Haha shit, de kan ju inte ens svenska och vet inte vad det står i annonserna, tänk om det hade varit värsta skithästen?! xD

2009-08-22 @ 10:30:10
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Hanna

haha, visst finns det knasiga människor!

det märkte jag när jag skulle flytta och sålde lite grejor på nätet...



ja, det är ju sant... kan ju hoppas på att någon har en häst de kan tänka sig att låna ut.

jag håller tummarna för dig! ;)

2009-08-22 @ 11:08:39
URL: http://hpsdagbok.blogg.se/
Postat av: Kim

Jag har alltid undrat varför så många lägger annonserna fel, det är inte direkt hjärnkirurgi att fatta var dom ska ligga. Nu vet jag att det alltså görs medevtet. Jäkligt irriterande är det i alla fall. Om man ska sälja en häst sitter man inte och läser säljesannonser.

2009-08-22 @ 23:11:48
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Kim: Japp, i alla fall jag gör det medveten och jag är ganska säker på att alla andra gör det också (Det är ju inte så svårt att fatta var de ska ligga). Tycker du? Jag tycker det är ganska kul med lite variation på annonsera! :P Och det är betydligt fler besökare på "Hästar säljes" än på t.ex. "Medryttare sökes", vilket gör att det är lättare att få folk att nappa :)

2009-08-23 @ 10:09:42
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0