LJUNITS-tävling

2009-04-04 | 21:09:33

Nu ska ni äntligen få reda på lite information om gårdagens Preston-tävling!

Detta var hans första lokala tävling någonsin, i alla fall i hoppning (Men jag tror inte att han startat så mycket dressyr heller?) så det var mycket att vänja sig vid; Framridningen, miljön, nya hinder. Dock reagerade inte Preston alls, vilket var ganska skönt!

Första klassen, 70 cm, gick ordagrannt superbra! Vi travade runt hela banan för jag trodde att Preston skulle vara lite tittig eller uppjagad, och just nu har jag lättare att inverka på honom i trav än galopp. De hade ställt upp ganska många skrämselsaker; Blommor vid varje hinder, vattenmatta, och hinder som såg ut som polkagrisar, ett hinder av björkstammar, hinderstöd som såg ut som fyrar med våghinder mellan, samt grind. Inget av detta brydde sig Preston det minsta om, han tyckte bara det var ännu roligare!
Rundan slutade på 0 fel, men 5 tidsfel eftersom vi travade. Det var dock inte bara vi som fick tidsfel; Endast 2 ekipage av hela startfältet fick gå in och ta emot sina Clear Round-rosetter.

90-klassen hade väldigt klurig och tight bana,
med tanke på att det bara skulle vara en 90-klass, och i princip alla hästar var unghästar... Det blev ganska stressigt här, en innan mig hade strykit sig så från att skritta lugnt ute på framridningen skulle jag direkt in och hoppa, så denna rundan var inte den vackraste, men bra gick den ändå!
Eftersom han inte riktigt hittat sin "galoppstil" ännu, och jag själv är lite fegis för att det ska gå fel, så valde jag även här att trava mot vissa av hinderna. De han hoppade i galopp gick kanon! Perfekt avstånd och inte så mycket klydderi med galoppen.
Vi slutade på 4 fel, ett rättuppstående som vi hoppade i trav, jag kommer inte ihåg vad som gick galet, om det var en konstig anridning eller om det bara var en oturs-grej? Tidsfel minns jag inte om vi fick, men med tanke på att det var jättekorta tider så borde vi nog fått något litet. Jättenöjd med denna rundan också, även om ryttaren själv var uppstirrad och klantig... ;)

Hela dagen var alltså väldigt lyckad! Preston gjorde jättebra ifrån sig, både på och utanför banan. Det är inte många hästar som är så coola på sina första tävlingar! Nu ska vi bara träna på hans galopp, så den blir stadig och fin, sen är han fit for fight!




Härlig form, eller hur?






Bilder: Joakim Kjellson


Bild: Susanne Hallgren


Film från 90-klassen.
Vi ska prova martingal på honom eftersom han gärna slår lite med huvudet.
Postat av: Anonym

nä jag tror att han har startat en lokal dressyrtävling med den förra ägaren så det blir oficiellt hans första LOKALA tävling:D



vem är susanne hallgren??

2009-04-04 @ 21:36:56
Postat av: FREJA LINDSKOG

Anonym (Kajsa?): Okej, då blir det hans första HOPP-tävling då ;)



Det är hon som är "halvägare" till Liva :)

2009-04-04 @ 21:53:13
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: kajsa

nä jag tror att den förra ägaren tävlade en lokal dressyr tävling ,med honom men denna tävlingen bli oficiellt hans första LOKALA tävling!:D



vem är susanne hallgren?

2009-04-04 @ 21:58:29
Postat av: haha sorry kajsa!

sorry jag lömde skriva in och så visade sig inte att det fanns några kommentarer så jag skrev om den! haha jaja, ja det var jag:P

2009-04-04 @ 21:59:56
Postat av: caroline

70 på en lokal??eller har jag fattat fel? Har aldrig sett en 70 på lokal innan

2009-04-05 @ 10:42:07
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Jo

grattis till en lyckad första tävling. Kul att han var så lugn och fin!

Haha, bra att du blev rid-sugen efter att ha sett videon, ibland behöver man sporras lite ;)

2009-04-07 @ 09:56:35
URL: http://cookiescloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0