Lista 2

2008-10-02 | 21:22:32

Vad är det högsta du har hoppat med ponny? 1 meter på Tuffe.
Vad är det högsta du har hoppat med häst? Änsålänge ca. 115 med Liva.
Vilken färg tycker du mest om? Isabell är fint men inte så vanligt, annars riktigt mörkbrun! 
Hur många hästar har du haft? Förutom dessa tre jag har nu så har jag bara haft 2 ponnyer: Shettisen Metti och C-ponnyn Silver Pontus som jag hade ett tag med min syster innan jag fick Tuffe.
Vilka ridskolor har du ridit på? Har aldrig ridet på ridskola. Däremot tävlar jag för Österlens Ridklubb!
Rider du för någon privattränare? Yes, Elin Jeppsson. Ibland andra om det är någon bra som ska hålla i privatträningar på klubben. 
Hur länge har du ridit? Sen jag föddes.
Vad fick dig att börja rida? Mamma har alltid haft hästar så jag fick en shettis redan innan jag var född, så...
Har du tävlat? Jadå.
Vilken gren gillar du mest? Gillar både Hoppning och Dressyr. Hoppning är roligt för det är så mycket fart och svängar, tur eller otur. Men Dressyr är det jag fascineras mest utav, dock har jag ingen häst som samtycker med mig än...
Vilket ridläger är bäst? Har bara varit på ett sommarläger på klubben där vi blev tvingade att putsa och gödsla varannan minut (Av Kattiz ;) så jag har inte så mycket att välja på.
Vilken häst minns du mest som var ifrån det ridlägret som var bäst? Min såklart!
Har du egen häst? Ja, 1 ponny och 2 stora hästar.
Isf, vad har du för sadlar? Varsen Dressyrsadel och varsen Hoppsadel till de "vuxna" hästarna. Unghästen har änsålänge bara en sliten gammal allroundsadel.
Vad har du för träns? Dressyrträns, pullarträns, engelskt träns, kandarträns, det var nog alla?
Hur många täcken har du? Köper typ nya varje år så det är en del...
Hur många benskydd har du? Ingen aning, hästarna använder vars ett par, men har miljoner med andra som bara ligger och samlar damm!
Hur många vojlokar/schabrak har du? En garderob full.
Hur många grimmor har du? Minst en halv garderob skulle jag tro.
Hur många grimskaft har du? Se ovan.
Hur högt har du hoppat med din häst/ponny? På hemmaplan har jag hoppat ungefär 115 cm med Liva och 1 meter med Tuffe. På tävling har jag hoppat Liva upp till 110 och Tuffe 90.
Postat av: Anonym

Alltså, jag vet inte om det bara är jag som är korkad eller om det är ett "lokalt uttryck" du använt..Men vad menar du med gödsla? :P

2008-10-04 @ 16:37:42
Postat av: Freja Lindskog

Anonym: Haha, nu är det jag som känner mig korkad för jag förstår inte riktigt vad du menar? xP Menar du att du inte vet vad "gödsla" betyder (Det är när man rensar ut hela hästens box från avföring och gammal halm)?

2008-10-04 @ 17:03:43
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0